Zoeken Vraag het forum

Langdurig drukkend gevoel links boven – maag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jos

Hallo,
    Ik heb al jaren onderstaande klachten:
    – ongemakkelijk/drukkend/opgeblazen gevoel links boven/midden onder de ribben in de buik. Soms verschuift het naar het midden of rechts. ‘s morgens is het minder maar zodra ik eet komt het opspelen. Het mindert als ik Gaviscon neem. Ik neem ook met periodes pantomed met wisselend succes. Laatste tijd helpt het precies weer niet zo goed. ‘s morgens voel ik ooit wel dat er nog precies ‘wat zit’.
    – niet overgeven, niet misselijk, eetlust is er wel. Die speelt ook wel meer op als ik de Gaviscon neem. Een aantal jaren terug had ik wel perioden dat ik heel snel overvol zat, maar dat is minder.
    – jaren geleden chronische diarree, dat is nu minder. Huisarts dacht toen aan pds, maar deze klachten zijn minder.

Ik heb in 2020 een echo gehad, daar was toen niets uit gekomen. Ondertussen een paar bloed en stoelgang onderzoeken. Telkens negatief voor hp bacterie, en de ijzer/b12 waarden zijn ook goed. We hadden owv de klachten en angst klachten die ik heb, besloten om geen maag onderzoek te doen.

Huisarts dacht dat ik mogelijks een niet zo goed sluitend maag klepje heb, met functionele maagklachten.

Ik lees zelf dat een chronische maagontsteking, kan de huisarts dit volledig uitsluiten?

Blijf er zelf een beetje mee rondlopen, want ik zou graag geen klachten meer hebben uiteraard. Huisarts zegt afvallen, ik ben al 5 kg kwijt en de klachten zijn niet weg ( van 97 naar 91 kg – ben 1m85).

Wat kan ik verder nog doen?

5 reacties
    Reageren
    Jo

Ohja nog vergeten melden, toen ik minder kon eten, ook veel last van boeren en gassen. Dat is nu ook wel minder, zeker als ik de pantomed neem. Huisarts zegt met momenten ook dat ik de pantomed moet proberen afbouwen.

Reageren
    John (moderator)

In ieder geval nog verder afvallen want er is nog steeds sprake van overgewicht. Daarnaast zou je een verwijzing naar de MDL arts kunnen vragen

Reageren
    Jo

Ok bedankt.
    Doorverwijzing vragen durf ik precies niet zo goed. Heb emotofobie en ben echt heel angstig voor een maagonderzoek. Lukt dat ook als ze mij volledig in slaap doen?

Reageren
    Cindy

Maagzoek is echt niet eng heb er al 2 gehad

Reageren
    Charlotte

Hey Jo,
    Hoe is het ondertussen met jou? Heb je nog een onderzoek laten doen? Ik heb precies hetzelfde en konden bij mij niks vinden. Heb ook een maagonderzoek gehad, daar was ook niks te vinden. Heb je veel stress en angsten?

Reageren
Reageer op: Langdurig drukkend gevoel links boven – maag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.