Goedenavond,
Ik ben een man van 27, al bijna een jaar loop ik rond met buikpijn.
Pijn zit boven mijn blaas en onder mijn navel er tussen in precies, dus echt letterlijk onderbuik.
Ik voel een spanning / hard gevoel IN mijn onder darm helemaal onder in mijn buik waardoor ik dus ook soms pijn heb buiten de gespannen harde gevoel in mijn darm, het zit specifiek in 1 deel dus niet gehele buik. Weet iemand misschien wat het KAN zijn? Ik heb namelijk hypochonderie ook ben bang voor een erge ziekte
Je hebt dagelijks normale ontlasting?
Ja, ik heb geen last van diarree. Af en toe klein beetje verstopping tenzij ik voldoende vezels eet. Geen bloed of slijm in de ontlasting. Kleur is soms lichtbruin soms normaal bruin en soms gewoon donker bruin
Af en toe een verstopping kan natuurlijk wel klachten geven. Je hebt nooit een diagnose PDS gekregen?
Heb de diagnose nooit gekregen nee wel paar keer even naar de huisarts geweest, maar geen onderzoeken verricht. Was even snel een buik controle met haar handen dat was het.
Voor de rest heeft ze alleen gevraagt of ik bloed of slijm in mijn ontlasting heb en of ik koorts heb
Angst/stress en spanningen kunnen dit soort klachten ook veroorzaken.
Maar ik heb de klachten wel constant, dus is nooit weg. Voor de rest heb ik geen ontlasting problemen en de huisarts zei ook dat ze geen alarm signalen ziet. En ik ben gewoon bang dat het erge ziekte is, wil de naam niet eens opnoemen
Vraag dan een verwijzing voor de MDL arts voor onderzoek
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik ben wel bang voor kanker. Komen mijn klachten beetje overeen?
Nee helemaal niet.
Ik denk toch dat je klachten vooral met angst en spanningen te maken hebben
Hey John, ik heb een verwijzing naar de MDL arts gekregen. Gisteren weer naar de huisarts geweest weer een handmatige buikonderzoek gedaan. Huisarts zegt om je gerust te stellen stuur ik je naar de ziekenhuis toe maar ik denk dat er helemaal niets is. Nog even en ik ga echt letterlijk gek worden denk ik, ik ben nog maar 26 en zo bang voor darmkanker? Ik heb nog steeds aanhoudende pijn, krampen en branderige gevoel onder mijn buik midden……
Doe eens de test op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/angststoornistest/