- Anoniem27 januari 2024 om 20:48
Goedenavond,
Ik heb de afgelopen maanden last van mijn darmen. Het ding is, mijn darmen maken werkelijk de hele dag geluid. Het maakt niet uit wat ik eet of drink, elke minuut komt er wel een soort geluid uit mijn darmen. De dokter zegt dat er niks aan te doen is, maar ik word er wel helemaal gek van. Vooral in situaties waar het stil is (werk, gesprekken). Daarnaast hebben mijn winden sinds een paar weken ook echt een mega sterke onaangename geur. Ik eet normaal, sport veel en heb een prima ritme. In mijn leven wel vaak darmklachten gehad, maar nooit iets uitgekomen. Echter is het ongemak niet zo hoog geweest als nu, dat ik zelf een angst ontwikkel voor drukke situaties waar het stil is en mijn darmgeluiden zijn te horen.
Wat kan dit toch zijn?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 januari 2024 om 20:58PDS en wellicht toch minder goede voeding/drinken
ReagerenAnoniem27 januari 2024 om 23:00Zijn dit normale klachten voor PDS? Ik heb een tijd geleden het FODMAP dieet gevolgd om te kijken voor voedselallergieën. Tijdens die periode was het minder, en ben ik glutenvrij gaan eten. Andere dingen wel weer toegevoegd. Eet zelf ook weinig tot geen lactose. Eet verder gezond. Kan het daar nog ergens aan liggen?
ReagerenJohn (moderator)
8 januari 2024 om 18:05De klachten passen bij PDS
Reageren