Hallo
Redelijk wat ervaring met aambeien/kloofjes, in het verleden al geopereerd hieraan door LONGO-methode.
Nu heb ik sinds enkele dagen terug bloed op het wc-papier, helder rood, vers.
Ook al is mijn stoelgang mals, toch krijg ik bloed tijdens het afvegen. Als ik direct na de stoelgang kijk naar mijn anus, zie ik bloed ook aan de buitenzijde hangen.
Daar ik hierbij soms een scherpe pijn krijg, alsof er iets openspringt, heb ik het vermoeden dat dit een kloofje is, maar zelf zie ik dit natuurlijk niet.
Ben met zinkzalf aan het smeren sinds gisteren, in de hoop dat dit genezing bevordert.
Hoe lang kan het duren vooraleer zo een kloofje stopt met bloeden? Stoelgang is zacht.
Danku
Zonet heb ik mijn vrouw even laten kijken of ze iets kon zien aan mijn anus.
Ik liet haar kijken, omdat ik bij het navegen opnieuw bloed zag en als ik dan snel genoeg was kon ze misschien zien vanwaar het exact komt.
Aan de buitenzijde, zijkant, dus niet op de anusspier zelf, maar wel vlak er naast, ziet ze een 'schaafwondje'. Ze noemt het enkele kleine streepjes op de huid, die rood waren, waar bloed uit was gekomen.
Enkele seconden later was het 'wondje' al niet meer zichtbaar.
Het is dus dat wat waarschijnlijk elke keer bij de stoelgang begint te bloeden, waarschijnlijk door de stoelgang die er langs glijdt?
Wat kan ik doen?
Verder doen met zinkzalf?
Proberen met vochtige doekjes mij af te vegen, dat is zachter dan wc-papier?
(als ik mij zuiver maak na stoelgang, kom ik niet met 1x vegen toe, dat kan makkelijk 6 a 7 keer zijn vooraleer alles goed zuiver is.)
Dat is dus een fissuur. Zinkzalf kun je gebruiken en verder zorgen dat je ontlasting zacht blijft. Dus minimaal 1,5 liter water drinken, vezelrijke voeding en dagelijks een stuk fruit. Vochtige doekjes beter niet gebruiken of je moet na het gebruiken goed droogdeppen
Als het bij iedere stoelgang weer open gaat kan dat natuurlijk lang duren. Gebruik wat zinkzalf en smeer voordat je stoelgang maakt wat vaselne op de anus