Zoeken Vraag het forum

Bloed op ontlasting vaak

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik ben een jongen van 20 jaar en heb al meer dan een jaar last van erge buikklachten. Vaak na het eten krijg ik erge last van mijn buik en heb ook al jaren obstipatie. De laatste weken valt het mij op dat ik steeds strepen bloed op mijn ontlasting zie. Het is niet heel donker bloed.
    Ik ben al bij een internist geweest een half jaar geleden omdat ik dus al lang met de klachten loop en uit de onderzoeken (ook ontlastingsonderzoek) is niks gekomen, en werd het op PDS gegooid. Er zat bij dit onderzoek alleen geen bloed op de ontlasting.

Het zit me alleen niet lekker dat ik de buikklachten en last linksonderin de buik en bloed op de ontlasting blijf houden. Ik ben ook soms ineens heel misselijk en moet dan kokhalzen al komt er niks uit dan.

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hiermee aanmoet? Ik ga sowieso wel weer naar de huisarts alleen schiet ik niks op, op deze manier.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zult waarschijnlijk ook last van aambeien hebben als je regelmatig obstipatie hebt. Dat kan dan het streepje bloed op de ontlasting verklaren. Of een fissuur.
    Hoeveel en wat drink je per dag? Eet je dagelijks een stuk vers fruit?

Reageren
    John (moderator)

“Er zat bij dit onderzoek alleen geen bloed op de ontlasting.” dat is ook net zo van belang. Als er namelijk iets ernstigs aan de hand zou zijn wat bloedingen in de darmen zou veroorzaken, dan is dat met een ontlastigso0nderzoek te vinden. Dat zit er namelijk bloed IN de ontlasting. Occult bloed heet dat als het van buitenaf niet zichtbaar is

Reageren
Reageer op: Bloed op ontlasting vaak
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.