- Anoniem21 augustus 2023 om 19:19
Hallo ik ben een jongen van 20 jaar en heb al meer dan een jaar last van erge buikklachten. Vaak na het eten krijg ik erge last van mijn buik en heb ook al jaren obstipatie. De laatste weken valt het mij op dat ik steeds strepen bloed op mijn ontlasting zie. Het is niet heel donker bloed.
Ik ben al bij een internist geweest een half jaar geleden omdat ik dus al lang met de klachten loop en uit de onderzoeken (ook ontlastingsonderzoek) is niks gekomen, en werd het op PDS gegooid. Er zat bij dit onderzoek alleen geen bloed op de ontlasting.Het zit me alleen niet lekker dat ik de buikklachten en last linksonderin de buik en bloed op de ontlasting blijf houden. Ik ben ook soms ineens heel misselijk en moet dan kokhalzen al komt er niks uit dan.
Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik hiermee aanmoet? Ik ga sowieso wel weer naar de huisarts alleen schiet ik niks op, op deze manier.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2023 om 19:23Je zult waarschijnlijk ook last van aambeien hebben als je regelmatig obstipatie hebt. Dat kan dan het streepje bloed op de ontlasting verklaren. Of een fissuur.
Reageren
Hoeveel en wat drink je per dag? Eet je dagelijks een stuk vers fruit?John (moderator)
21 augustus 2023 om 19:26“Er zat bij dit onderzoek alleen geen bloed op de ontlasting.” dat is ook net zo van belang. Als er namelijk iets ernstigs aan de hand zou zijn wat bloedingen in de darmen zou veroorzaken, dan is dat met een ontlastigso0nderzoek te vinden. Dat zit er namelijk bloed IN de ontlasting. Occult bloed heet dat als het van buitenaf niet zichtbaar is
Reageren