hi goedeavond,
ik heb al maandenlang last van darmklachten en merkte dat ik geen aardappelen en rijst kon eten zonder hier bijzonder veel last van te hebben. Nu is uit de test gekomen dat ik een candida albicans heb zitten in mijn darmen. Verder las ik ook dat huisartsen dit niet herkennen en hier niks tegen doen. is dit echt zo? ik zou graag willen weten hoe ik buiten voeding deze schimmel klein kan krijgen. Zou diflucan/fluconazol hier effectief voor zijn? ik hoor het graag
oeps, ik bedoel natuurlijk gist en zoals de test aangeeft zijn het aantal gistcellen ver boven wat normaal is per gram ontlasting
Dat zou je dan toch met je huisarts moeten bespreken
oke ga ik doen, stel mijn huisarts erkent dit probleem niet, naar welk antischimmelmiddel moet ik dan vragen?
ik heb de test op darmklachten.nl besteld dus weet niet hoe mijn huisarts erop gaat reageren. ben de laatste periode al veel langs geweest.
Als die dat niet erkent, krijg je daar ook geen middel voor. Dus even goed met de huisarts praten. n ie weet daar dan ook een middel voor
Volgens mij was je in mei toch onder behandeling bij de MDL arts. En had je een fodmap dieet voor PDS?
yes dat klopt, volg ik nu nogsteeds omdat het toch wel de klachten verlicht naar mijn mening. Kan ik hiervoor ook bij de mdl arts aankloppen?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
ik ben vorige week langs geweest en ondanks dat er niks gevonden wordt blijft mijn calprotectine nu schommelen tussen de 80 en 200. Dokter wilt antibiotica geven om te kijken of dit werkt. Maar omdat mijn klachten met een antibioticakuur zijn begonnen ben ik hier erg huiverig voor. Helemaal nu ik weet dat het misschien de candida kan zijn die mijn klachten instand houd.
Dat jun je zeker met de MDL arts bespreken
En PDS? Dat kan de klachten ook veroorzaken en dus ook in stand houden
mdl arts vindt mijn klachtenpatroon in combinatie met de calprotectine waarde niet geheel passen bij pds. er is wel een ´leaky gut´ vastgesteld bij mij. zonuline waarde van 1600
ik heb dan ook geen problemen met de ontlasting. geen krampen en alleen pijn doordat mijn buik zo opgezet is, maar dit is dan na een paar winden en boeren weer wat minder. ontlasting is alleen plakkerig en bevat soms nog wat kleine voedselresten. Ondanks dat ik veel en goed slaap heb ik no g wel last van wat vage klachten zoals altijd vermoeid zijn, spierspasmen en uit het niets 1x in de zoveel tijd pijn bij het plassen. Nu candida uit de test is gekomen kan ik eigenlijk alle klachten hier aan linken. Ik heb mijn mdl arts gecontacteerd of het mogelijk is een antischimmelmiddel voorgeschreven te kunnen krijgen. ik hou jullie op de hoogte via dit forum
je hebt dan dus een diagnose en toch blijf je naar andere dingen zoeken...