Zoeken Vraag het forum

poepen op het werk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ikhebeenvraag01234

Hoi,

Ik zit met het volgende:

Ik moet ’s pchtends bijna altijd pas poepen als ik al een tijd op het werk ben. Ik weet dat sommige mensen angst hebben om te poepen op het werk, maar dat is niet mijn probleem (al vind ik het niet echt comfortabel). Mijn probleem is dat ik veel ontlasting heb omdat ik op het werk zijn spannend vind. Ik heb het idee dat de stoelgang sneller verloopt door deze spanning, waardoor ik dus veel produceer. Hierdoor raakt het toilet snel verstopt. En dat is dus exclusief het papier.

Heeft iemand een tip om dit te voorkomen?

Ik heb al eens geprobeerd om vóór het werk eerder op te staan, opdat ik mijn stoelgang wat ruimte geef om op gang te komen voordat ik naar het werk ga. Echter helpt dit niet of ik zou elke keer héél vroeg moeten gaan opstaan om al voor het werk naar het tiolet te kunnen. Ook het ‘opdelen’ van de ontlasting is vrij lastig. Hiermee bedoel ik eerst een deel ontlasten, dan doorspoelen, daarna weer een deel ontlasten, enz.

Iemand die hetzelfde weet of weer hoe ik dit kan voorkomen?

2 reacties
    Reageren
    Soepkip

Gewoon doorspoelen en direct de ontlasting laten lopen, dan ben je al een mooi stuk kwijt lijkt me. Daarna weer door spoelen en dan af vegen en dat dan ook weer apart door spoelen. Je kunt er altijd met de wc borstel in de pot rossen tijdens het doorspoelen, heb ik ook wel
    Eens gedaan en werkte wel goed moet ik zeggen.

Reageren
    ikhebeenvraag01234

Dat eerste kan ik eens proberen. Dat met die borstel daar heb ik minder goede ervaringen mee, omdat het dan juist als een prop zich ophoopt.

Reageren
Reageer op: poepen op het werk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.