- Es29 oktober 2022 om 19:15
Hi,
Ik heb de laatste weken een soms opkomende ( maar lichte ) zeurende pijn, onder de linker bovenrib. Heb pds dus soms last van mijn darmen en obstipatie, maar dat is iedere keer op een andere plek en nu is het op dezelfde plek en al voor langere tijd. Kan ook niet goed inschatten of het spierpijn/pijn van de ribben is of het van onder de ribben komt. Las dat de alvleesklier en de milt op die plek zitten dus maak me lichtelijke zorgen. Ben iig wel voornemens even de HA te benaderen komende week.Enige ideeën wat het kan zijn?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 oktober 2022 om 19:37Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen.
ReagerenEs7 februari 2023 om 19:57Inmiddels heb ik een leverfunctie onderzoek gehad en de leverwaardrn waren goed. Bij een echo van de buik is een kleine niersteen gevonden, ook aan de linkerkant. Advies was om veel te blijven drinken.
Echter ik heb nog steeds last hoger in de buik, soms een zeurende opkomende pijn achter de ribben ( dus daar zit de maag en de longen). Dit stuk is uiteraard niet onderzocht met een echo want daar zitten ribben, dus het zit me niet helemaal lekker. Kunnen deze klachten ook komen van de niersteentjes of kan het toch iets anders zijn en kan ik beter teruggaan? Tevens vroeg ik me af welke onderzoeken ik nog meer kan doen?
ReagerenEs7 februari 2023 om 19:58En wat zou het verder kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
7 februari 2023 om 20:02dat zal dan niet van de niersteen zijn. Maar ik kan zo ook net vertellen waar de klachten dan wel vandaan komen of wat het dan zou kunnen zijn. Bespreek dat dus met je huisarts
ReagerenEs7 februari 2023 om 20:04Oké, bedankt. Vind het vervelend dat ik weer terug moet gaan maar dat is dan maar zo
ReagerenEs15 februari 2023 om 02:14Kennelijk heeft het te maken met mijn ribben/kraakbeen, ook wel het syndroom van Tietze genoemd, aldus de huisarts. Gaat vanzelf over.
Reageren
Mocht iemand dit dus in de toekomst lezen met gelijksoortige klachten, dan zou dit het kunnen zijn.