Darmproblemen na heftige blindedarmontsteking operatie

Inmiddels 8 jaar geleden heeft onze zoon een niet op tijd ontdekte blinde darm ontsteking gehad. Het is gelukkig goed afgelopen. Maar 3x geopereerd, geknapte darm, spoed IC Groningen etc. Heftige tijd. Maar nu...
    Er is ons toen gezegd dat de darm opnieuw kan lekken/ontsteken (?, ik weet t t niet exact meer). Dat hoeft niet,maar kan wel en dat kan na een half jaar, 4 jaar, 32 jaar etc.
    Wat zijn de klachten daarvan? Destijds had hij ook al ongewone klachten waardoor de blinde darm niet op tijd ontdekt is.
    Nu kwam hij (20) eergisteren niet lekker thuis, veel buikkrampen, wat, zoals hij zegt, hetzelfde voelde als toen. Maar ook diaree. Gisteren ging t weer, en vandaag is t weer mis. Ik weet dat het hoogst waarschijnlijk (buik)griep is. Hij heeft geen koorts (destijds was dat ook anders dan zou moeten bij een BDO). Hij is wel misselijk en heeft dus diarree. We hebben er tot nu toe nooit echt bij stil gestaan. Nu voelt t anders, ik denk omdat hij aangeeft dat de klachten op "toen" lijken. BD is er uit, dus dat kan niet. Maar er kan dus wel wat aan de hand zijn met die darmen wat wellicht wél met toen te maken heeft.
    Daarom zou ik graag weten wat de symptomen zijn en wàt er dan precies kan gebeuren. Na de BDO operatie is hij dus nog 2x vaker geopereerd. Een keer daarvan was een stuk darm afgestorven en is verwijderd. (Of was dit het was misschien terug Kan komen na korte dan wel lange tijd? Of helemaal niet zelfs.)

Graag hoor ik van iemand iets.
    We staan weer voor t weekend. Alhoewel ik niet Denk dat er echt wat aan de hand is, maar toch.
    2x negatief op corona getest de afgelopen 3 dagen, om dat uit te sluiten.

Groet
    Debbie

Reageer

Buikgriep zou natuurlijk heel goed kunnen... Als de klachten er na het weekend nog steeds zijn neem dan contact op met de huisarts. Mochten de klachten erger worden, dan neem je contact op met de huisartsenpost.
    Gezien het verleden, zou dan een echo niet overbodig zijn.

Reageer

Zou je niet beter de huisarts of huisartsenpost kunnen bellen?
    Met zijn eerdere klachten zou ik geen risico nemen.
    Op het forum zijn geen artsen en de huisarts kan na onderzoek ter plekke bepalen of er verder onderzoek of acute actie nodig is

Reageer

Dank jullie wel!
    Zijn er dingen waar ik extra op moet letten?
    Als ik t niet vertrouw bel ik sowieso de huisartsenpost.

Hopelijk is het gewoon een buikgriep

Reageer

Hevige buikpijn, bloederige ontlasting en koorts

Reageer

Dank u.

Reageer
Reageer op: Darmproblemen na heftige blindedarmontsteking operatie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief