- Anoniem17 augustus 2021 om 21:00
Leeftijd: 17
Lengte: 190cm
Gewicht: 68kgIk heb zo’n 4 maanden geleden een operatie aan mijn blinde darm gehad nadat bleek dat deze ontstoken was. Bij mij is er voor gekozen om 3 kleine sneetjes te maken i.p.v. 1 grote. Mijn herstel hierna was erg snel wat ervoor zorgde dat ik dezelfde dag nog naar huis kon.
Sinds die operatie heb ik vaak last van erg harde en pijnlijke steken op de plek waar normaal mijn blinde darm zat. Deze steken ontstaan door veel verschillende manieren, bijvoorbeeld: door te staan voor langere periodes, op verkeerde manieren zitten (gestrekt of met mijn voeten op een bureau), languit op bed liggen & nog wel een stuk meer. Soms trekken de steken na ~1 minuut weer weg soms duurt het ~5 minuten. Soms zijn deze steken zo pijnlijk dat ik niet meer rechtop kan staan en moet gaan zitten, of dat ik bij extreme situaties voor korte periode lichtelijk moeite heb te ademen.
–> deze steken komen normaal 1-3 voor op een dag.
Ik heb tijdens mijn afspraak, 2 weken naar de operatie, niets gezegd gezien ik dacht dat het deel was van het herstellen (wellicht niet de slimste beslissing). Maar vind het moeilijk te geloven dat nu, zo’n 4 maanden na de operatie, dat nog steeds het geval is.
Weet iemand toevallig of dit normaal is en wat ik het beste kan doen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2021 om 21:16Ik denk dat je het beste toch contact op kunt nemen met de poli MDL/chirurgie
Reageren