John (moderator)
19 september 2022 om 17:24Onmogelijk. Je hebt PDS en een angststoornis. Je moet naar een psycholoog
Anoniem19 september 2022 om 17:43Zou je gezien mijn klachten bij anuskanker ook al eerder bloed uit de anus / bij de ontlasting moeten hebben gehad?
ReagerenAnoniem19 september 2022 om 20:09En hoe komt het opgeblazen gevoel in m’n onderbuik telkens met enorme borrelingen als ik er op druk op wisselende plekken alsof alles verstopt zit met gas
ReagerenAnoniem20 september 2022 om 09:23Vannacht hele erge buikpijn gehad. Vanochtend vervolgens weer een lange dunne sliert als poep. Het lijkt steeds dunner te worden. Betekent dit dat ik anuskanker heb of kan dit ook PDS zijn?
ReagerenAnoniem20 september 2022 om 10:37En constante opgezette onderbuik.
ReagerenAnoniem20 september 2022 om 12:59Voel soms ook steken in m’n billen en bij m’n kontgat. En rug en buik en overal.
ReagerenNN20 september 2022 om 13:27JE HEBT PDS!!!!!!
Nog 1x en dan hoop ik dat John je daarna een block geeft om je te dwingen zelf wat aan je problemen te gaan doen. Want met hier blijven piepen en klagen kom je in elk geval niet verder.
Dus:
Maak een afspraak bij je huisarts en vraag een verwijzing naar een psycholoog voor je angst om kanker te hebben en om te leren gaan met chronische fysieke klachten ( PDS dus ).
Vraag gelijk ook een verwijzing naar een diëtist om uitleg over PDS en voedingsadviezen bij PDS om je klachten zo goed mogelijk onder controle te krijgen.
Bel een bekken fysiotherapeut en maak een afspraak om naar je bekkenbodemspieren te laten kijken.
Dat zijn dingen waarmee je actief aan jou klachten kunt werken.
Reageren
Door er meer over te gaan begrijpen,er beter mee om te gaan en ze te leren accepteren.
Iedere scheet, keutel of pijntje hier de hele dag door melden,heeft geen enkel nut.
Het bewijst alleen maar hoe ongezond obsessief je er mee bezig bent.Anoniem20 september 2022 om 15:00Hoe kan het dan dat mijn ontlasting telkens dunner wordt qua vorm. Begint op potlood te lijken inmiddels. Eerst was het heel anders.
ReagerenAnoniem20 september 2022 om 18:28Hoor het graag van John.
ReagerenNN20 september 2022 om 18:33Die zal zich inmiddels ook net een kapotte grammafoonplaat voelen…….
PDS en zoek psychologische hulp en dat 10.0000 keer op repeat…….
ReagerenJohn (moderator)
20 september 2022 om 19:02Ja en ik maar iedere dag 25 x hetzelfde zeggen.
Je hebt PDS . Punt!
Ziek hulp voor je angsten
ReagerenAnoniem21 september 2022 om 07:07Nog een laatste vraag.
Ik woog 2 weken geleden 74,5kg. Vanaf hier ben ik 4 boterhammen per dag minder gaan eten.
Week geleden 73,2kg
Nu 72,4kgIs dit een verschil dat door die boterhammen kan komen of is dit gewichtsverlies door kanker? Ik kan wel gewoon nog sporten/werken etc.
ReagerenAnoniem21 september 2022 om 08:28En daarnaast vraag ik me af waarom ik telkens in de ochtend rond 06:30 moet poepen en dan om 08:00 weer. En telkens is het in de ochtend veel en dan om 08:00 komt er zo’n lange dunne sliert. Alsof het gewoon volledig geblokkeerd wordt door een gezwel of iets…
ReagerenAnoniem21 september 2022 om 08:31Deze twee zaken hier boven zijn het laatste wat ik vraag. Hoop dat deze nog beantwoord worden.
ReagerenNN21 september 2022 om 09:24Wat denk je nu zelf dat de oorzaak is dat je afvalt?
Je eet 4 boterhammen per dag minder en je sport meerdere keren per week…..
Dat is dan dus overduidelijk de oorzaak!!!
Heeft met kanker niks te maken.En dat je smorgens 2x moet poepen,tja,daar zullen heel veel mensen “last” van hebben. Alleen maken die daar niet zo’n drama van.
Je spijsvertering komt na een nacht slapen weer op gang, je beweegt,eet en drinkt weer.
Dus je ontlasting komt er uit.
De vorm van je ontlasting is nu al vaak genoeg besproken,maar speciaal voor jou nog een allerlaatste keer:Dat komt omdat je PDS hebt, het heeft met kanker of een tumor helemaal niks te maken!!! ( en ook wat je eet en drinkt kan invloed hebben op de kleur en vorm, is ook al meerdere keren genoemd )
Reageren