Zoeken Vraag het forum

Zwarte/donkere ontlasting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Donkere ontlasting is doorgaans een gevolg van wat je eet en drinkt, of door medicijn gebruik bijvoorbeeld

rens

ik heb wel roosvice ee eetlepel op een glas water al een week zou t daar van komen

Reageren
    John (moderator)

Ja dat zou kunnen

Reageren
    Yda

Ik heb sinds een paar dagen echt grijs-zwarte ontlasting. Geen stank, niet glanzend of kleverig. De avond voor de eerste keer had ik heel veel drop toffees gegeten waar die zwarte kleurstof in blijkt te zitten. Dus ik dacht daardoor. De dag daarop heb ik niet opgelet hoe het er uit zag Maar vandaag, dus nog een dagje later is het nog grijs-zwarte. Weer zonder stank en glans.
    Maar als het van drop komt moet het toch na 1x (1 dag) wel weg zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet na 1 dag weg te zijn.

Reageren
    Yda

Ok, bedankt. Ik heb ook verder geen klachten, en de dag ervoor was het nog gewoon bruin ook.
    Ik las ook multivitamine met ijzer kan die verkleuring geven.
    En laat ik dat nou ook sinds een paar weken af en toe nemen..
    Ik ben ook nogal een hypochonder ben ik bang, maar ik sliep er niet van..

Reageren
    John (moderator)

Je geeft dus zelf het antwoord al….

Reageren
    anno

ik heb regelmatig zo n donkere ontlasting dan schrik je wel maar ik heb een maag en darm onderzoek laten doen niks gevonden maar ik heb veel stress op mijn maag en darmen en als ik wat eet wat redelijk veel ijzer bevat dan heb ik t heeft dat nog iemand last van

Reageren
    John (moderator)

Het is toch logisch dat je ontlasting erg donker wordt als je iets eet dat veel ijzer bevat….

Reageren
    Sanny

Mijn stoelgang is donkergroen met precies zwarte laag erop. Ik heb wel 2 dozen antibiotica genomen amoxicilline eg 1000mg. Nu 3 dagen mee gestopt en stoelgang is nu meer naar oranje kleur maar wel donkere stukjes erin. Precies enorm donkergroen. De stoelgang is wat slapper en stukjes harder. Ik vraag me nu af hoe dit komt? Ik ben wel soms misselijk ook. Word misselijk wakker.

Reageren
    Anoniempje

Hallo

Is deze kleur van stoelgang normaal
    Of moet ik mij zorgen maken

Reageren
Reageer op: Zwarte/donkere ontlasting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.