John (moderator)
24 januari 2025 om 15:32Donkere ontlasting is doorgaans een gevolg van wat je eet en drinkt, of door medicijn gebruik bijvoorbeeld
rens25 januari 2025 om 12:45ik heb wel roosvice ee eetlepel op een glas water al een week zou t daar van komen
ReagerenJohn (moderator)
25 januari 2025 om 17:32Ja dat zou kunnen
ReagerenYda27 januari 2025 om 20:58Ik heb sinds een paar dagen echt grijs-zwarte ontlasting. Geen stank, niet glanzend of kleverig. De avond voor de eerste keer had ik heel veel drop toffees gegeten waar die zwarte kleurstof in blijkt te zitten. Dus ik dacht daardoor. De dag daarop heb ik niet opgelet hoe het er uit zag Maar vandaag, dus nog een dagje later is het nog grijs-zwarte. Weer zonder stank en glans.
Reageren
Maar als het van drop komt moet het toch na 1x (1 dag) wel weg zijn?John (moderator)
27 januari 2025 om 21:11Dat hoeft niet na 1 dag weg te zijn.
ReagerenYda27 januari 2025 om 22:10Ok, bedankt. Ik heb ook verder geen klachten, en de dag ervoor was het nog gewoon bruin ook.
Reageren
Ik las ook multivitamine met ijzer kan die verkleuring geven.
En laat ik dat nou ook sinds een paar weken af en toe nemen..
Ik ben ook nogal een hypochonder ben ik bang, maar ik sliep er niet van..John (moderator)
28 januari 2025 om 15:44Je geeft dus zelf het antwoord al….
Reagerenanno2 februari 2025 om 22:13ik heb regelmatig zo n donkere ontlasting dan schrik je wel maar ik heb een maag en darm onderzoek laten doen niks gevonden maar ik heb veel stress op mijn maag en darmen en als ik wat eet wat redelijk veel ijzer bevat dan heb ik t heeft dat nog iemand last van
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2025 om 15:05Het is toch logisch dat je ontlasting erg donker wordt als je iets eet dat veel ijzer bevat….
ReagerenSanny4 september 2025 om 18:47Mijn stoelgang is donkergroen met precies zwarte laag erop. Ik heb wel 2 dozen antibiotica genomen amoxicilline eg 1000mg. Nu 3 dagen mee gestopt en stoelgang is nu meer naar oranje kleur maar wel donkere stukjes erin. Precies enorm donkergroen. De stoelgang is wat slapper en stukjes harder. Ik vraag me nu af hoe dit komt? Ik ben wel soms misselijk ook. Word misselijk wakker.
ReagerenAnoniempje25 september 2025 om 15:36