Zwarte/donkere ontlasting?

Sinds enkele dagen is mijn ontlasting deze kleur. Is dit normaal? Ik weet dat bruin normaal is, maar dit lijkt net zwart?

Reageer

Dat erg donker. Veel drop gegeten? Medicijnen gebruikt? Of misschien bosbessen?

Reageer

Nee. Ik gebruik wel medicatie, maar dat slik ik al langer. Een paar weken geleden bloed laten prikken en daar kwamen wel verhoogde Bilirubine waardes uit. In eerdere bloeduitslagen zijn ook verhoogde waardes te zien, maar daar is nooit verder onderzoek naar verricht. HA assistente gisteren telefonisch op de hoogte gesteld, maar niks meer van vernomen.

Reageer

Heb je last van verstoppingen?

Reageer

Nee

Reageer

Dan morgenochtend toch de huisarts bellen en je niet laten afschepen door de assistente

Reageer

Als je Googelt op Melena/melaena , dan kun je lezen dat zwarte ontlasting betekent dat er hoog in het maagdarmkanaal een bloeding is geweest. Kenmerken zijn: een enorme stank en een grote kleverigheid. Als het echt Melena is, is dat een indicatie voor een gastroscopie.

Reageer
Reageer op: Zwarte/donkere ontlasting?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief