Zoeken Vraag het forum

Zwarte/donkere ontlasting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik heb hele rare ontlasting. Zitten zwarte stukken in en rode stukken. Heb wel vanmiddag een halve tomaat gegeten tussen mijn broodje. Heb deze avond heeltijd krampen gehad, maar geen diarree. Gewoon deze ontlasting en vind het er raar uitzien. Lijkt je deze ontlasting normaal of moet ik mij er zorgen over maken of? Gelieve foto verwijderen als je bekeken hebt

John (moderator)

Dat zijn toch restanten van wat je gegeten hebt.

Reageren
    Anoniem

Goedemorgen,

ik was benieuwd of je al weet wat je hebt mede omdat je billirubine verhoogd was?

mvg

Reageren
    Thea

Als je donkere ontlasting heb  veroorzaakt door een bloeding, zit er een bepaalde geur aan, heeft een naam  ben ik even kwijt, en die geur stinkt nog erger dan normale poep, helaas spreek ik uit ervaring.

Reageren
    Jesper

Vraagje, ik had zondag een z’n zwarte hamburger op, weetje wel met een zwart broodje enz. De dag erna is mijn poep zwart wel gewoon normale vorm. Kan dat daar door komen?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoe zou dat nou kunnen…… wat denk je zelf???

Reageren
    Anoniem

Hoi thea je zei dat je ervaring hier mee heb hoe bedoel je dat

Reageren
    Justme

Ik heb sinds een week deze rare ontlasting. Moet ik mij zorgen gaan maken?

Reageren
    John (moderator)

De kleur van ontlasting wordt doorgaans bepaald door wat je eet. Kan er zo niets bijzonders aan zien behalve dan dat het donkerbruin is. Als je er ongerust over bent bespreek het dan met je huisarts

Reageren
    Annoniem

Ik heb ook eens in zoveel weken heel donkere ontlasting heb inmiddels maag darm onderzoek gehad maar niks uitgekomen meestal heb ik t dan een a twee dagen wie heeft dat ook ontlasting is echt heel donker

Reageren
    Daan

Is dit verontrustende ontlasting of niet?
    Ben namelijk zelf ongerust omdat dit donkere ontlasting met bruine ontlasting is

Reageren
    moeder

ik heb ook regelmatig donkere ontlasting maag en darmonderzoek laten doen niks uitgekomen alleen een midderif breuk en die ligt diep in de maag maar die donkere ontlasting heb ik wel vaker 1a2 dagen en dan is t weer weg voor een aantal weken en is best heel donker wie heeft dat ook

Reageren
    Bob

Hallo heb altijd buikklachten,en ontlasting erg donker is dit verontrustend,de vorm komt doordat er toilet papier oplag en eraf gepakt is. Vast bedankt als u er naar wil kijken maak me erg zorgen.

Reageren
    Bob

Lukt niet foto te plaatsen sorry

Reageren
    Rens

Ik heb vaker heel donkere ontlasting heb t al zeker 3 jaar onm de zoveel tijd ooit 6weken niet en dan weer 1a2dagen weer ik schrik ook altijd zo donker is die heb een maag darm onderzoek gehad niks gevonden. Moet ik me dan nog zorgen maken ik heb wel veel stress op mijn maag en darmen

Reageren
Reageer op: Zwarte/donkere ontlasting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.