- Ernst5 april 2022 om 11:36
Hey,
Ik heb sinds een tijdje veel aandrang om te poepen. Hierbij komt er dan meestal wel wat poep, maar niet heel veel.
Ik heb geen bloed of slijm bij de ontlasting. Ook heb ik de ene keer diarree en de andere keer vaste ontlasting. Mijn darmen doen vaak pijn en borrelen best wel heftig. Ik heb soms ook anuskrampen en jeuk aan mijn anus.
Mijn bloedbeeld was verder helemaal goed. Wat kan dit zijn? Spastische darmen komt in mijn familie voor. Darmkanker of iets niet. Ik ben zelf 22 en maak me zorgen.
6 reactiesReagerenErnst5 april 2022 om 11:36Ik heb daarbij ook wat minder eetlust en gewichtsverlies, terwijl ik wel extreem veel eet.
ReagerenErnst5 april 2022 om 12:25Ik heb veel buikkrampen daarnaast en heb vaak een gevoel scheten te moeten laten
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2022 om 15:10Ga dan met de klachten naar de huisarts. Die kan wat onderzoek doen. Moeilijk om daar zo iets over te zeggen
ReagerenErnst5 april 2022 om 15:37De huisarts geeft aan dat ik het prikkelbare darm syndroom heb. Ik weet alleen niet of dit al deze klachten kan veroorzaken. Weet u hier meer over?
ReagerenErnst5 april 2022 om 15:38En moet ik bang zijn voor darmkanker of komt dit vrijwel niet voor op mijn leeftijd?
ReagerenJohn (moderator)
5 april 2022 om 16:00Het zijn wel klachten diebij PDS passen
Reageren