Leden
Ik heb een tijd al last van darmklachten met een wisselende stoelgang. Soms goed maar soms enorm slecht met heel veel buikpijn. De buikpijn wisselt zich ook af van plaats. Spastische dikke darm. Nu hev ik 1.5 jaar geleden een coloscopie gehad en calprotectine test waarbij alles negatief is.
Echter na zoveel tijd is er nog altijd geen verbetering. Artsen gooien het gewoon op pds. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet aanvangen. Ik heb elke dag last en elke dag wel 1 keer heel slechte stoelgang met enorm veel buikpijn en 1 keer heel goede stoelgang. Slijm heb ik er wel altijd bij.
Kan het zijn dat ik toch ontstekingen ergens in mijn darmen heb dat ze het hebben gemist. Ik las verschillende ervaringen van mensen dat ze toch heel laat worden geconfronteerd met de diagnose Crohn of Colitis.
Zou ik al die testen weer opnieuw doen?
Ik kijk er dus echt tegenop…
Zou het dan niet toch PDS zijn? Je klachten passen daar wel bij
Dat kan goed zijn. Maar nu las ik op deze forum en ook op andere forums dat men toch zo een diagnose moeilijk kan bevestigen. Het duurt soms wel 1-2 jaar eer men zeker met besluit kan zeggen dat mek crohn of colitis heeft. Ook ik heb het gevoel dat het dit is alsof er iets ontstoken is en dat ik een opvlamming steeds krijg.
ik ben momenteel aan het overwegen om allemaal testen weer te laten uitvoeren. Pds kan ook maar toch niet zo erg. Ik heb immens veel pijn dan bedoel ik dat ik echt crepeer bekan en de wc moet gaan halen… lijkt dit niet meer op iets ernstigers dan gewoon pds?
dan moet je de onderzoek opnieuw laten doen.