- Anoniem29 januari 2022 om 22:16
Wisselende ontlastingspatroon met ontlasting die ik niet kan ophouden… is dit pds? Ik heb geen rommelende darmen noch winderigheid en fodmap dieet en diverse werken niet. Het heeft niks te maken met voeding dat is al duidelijk. Bovendien heb ik stoelgangonderzoeken gehad en een coloscopie. Alles negatief…
Is het normaal dat ik mijn stoelgang niet kan ophouden en enorm koud krijg met pijn voor de ontlasting?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 januari 2022 om 22:19Dat PDS zijn . Het is natuurlijk de vraag of je ontlasting überhaupt moet kunnen ophouden…
ReagerenAnoniem29 januari 2022 om 23:22Ja ik heb soms gewoon als mijn stoelgang aankomt dat ik enorme krampen krijg en dringend maar dan ook dringend naar het toilet moet. Het doet ook heel veel pijn gepaard gaande met koude rillingen.
Reageren
na de ontlasting heb ik geen last meer en ben ik opgelucht. Eigenaardig is wel dat ik dit dan weer soms niet heb en zo wisselt het zich af. Een dag wel een dag niet. De ontlasting veranderd ook wel van structuur. Bij aandrang lijkt het gevoel op diarree telkens.. hoort dit wel pds want ik zie dit meestal niet bij pds voorkomen. Meestal is het van borrelende darmen of spastische darm maar bij mij is dit dus niet het geval. Echt gewoon voor dat mijn ontlasting eruit moet heb ik klachten en verder bijna nooit. Ik weet geen raad meer.. ik had eens gelezen dat dit te maken kon hebben met proctitis, dan hadden ze dit toch wel gezien bij de coloscopie toch?John (moderator)
29 januari 2022 om 23:24Het kan zeker bij PDFS horen. Andere dingen hadden ze met de coloscopie wel gezien
ReagerenCatootje30 januari 2022 om 13:52Een complementair genezer kan naar je hele gezondheidssituatie kijken. Niks met voeding te maken kan je niet zo zeggen. Heeft vaak juist wel met voedingspatroon te maken. Zo zijn oplosbare vezels belangrijker dan onoplosbare, zoals in brood. En soms kan een osteopaat wat betekenen.
ReagerenAnoniem30 januari 2022 om 18:34Neen heeft niets met voeding te maken. Ik heb bij verschillende diëtiste gezeten met strikt dieet en telkens botsten ze aangezien ik bij juist dezelfde voedingspatroon soms wel last had en soms ook weer niet helemaal niet. Ik heb een periode van 3 jaar al achter de rug met schema’s waarbij alles op staat wanneer ik iets eet en wat ik eet en wanneer ik pijn heb. Hieruit is besloten door verschillende diëtisten dat dit niks met voeding te maken heeft. Nu heb ik wel altijd pijn bij het laatste stuk van mijn darm, de endeldarm. Zelfs als ik een windje heb dan doet het juist daar extreem pijn, de drang gevoel , koliek achtig dus. Soms heb ik dit dan weer helemaaaaal niet niks nada. Ineens is dan alles genezen. Of de aandoening ligt bij de endeldarm of dunne darm. Ook heb ik dagelijks last van slijm maar dat dus heel klein beetje.
ik ben dus zo zeer aan het twijfel over proctitis en denk dat ik nog een onderzoek hieromtrent ga laten doen. Ik voel nergens in mijn darmen pijn. Helemaal nergens. Alleen als mijn ontlasting komt dan voel ik het aan mijn endeldarm dat die al zacht gaat zijn door de diarreeachtige samentrekkingen. Het gevoel is net hetzelfde.
als iemand hiermee ervaring heeft wil ik het wel graag horen.
Reageren