- Gerrit7 mei 2025 om 22:34
Goedenavond,
Ik loop al ruim 5 maanden met buikpijn rond.
Stekende/licht brandend gevoel.Bloed 2 keer getest, alat waarde waren wat verhoogd, maar niet zorgelijk, 68 was de laatste waarde.
Ontlasting 2 keer onderzocht, geen bijzonderheden.
Rontgen gemaakt, geen bijzonderheden, wel wat ontlasting/verstopping zichtbaar.
Echo gehad, ook hier geen bijzonderheden, alleen de leververvetting zichtbaar en een klein poliep 2mm in de galblaas.
Buikpijn zit tussen rechterheup en lopend naar onder mijn rib, het is er eigenlijk altijd wel, maar soms wat pijnlijker en soms wat meer op de achtergrond.
Ontlasting wisselt enorm, van diaree naar verstopping, naar normaal.Nu lees ik over pds, maar kan dit zich uiten op 1 specifiek deel van de darm, altijd en alleen rechts?
Na zo’n lange tijd wil je graag wat zekerheid hebben, maar dat blijft lastig.Enige openstaande is nog een colonscopie, wat kunnen ze hier nog zien wat ze niet in het bloed, Ontlasting, echo en rontgen hebben kunnen zien?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2025 om 15:31Met een coloscopie krijgen ze toch beter inzicht op de binnenkant van de darm. En dat meer info opleveren dan een echo of röntgenfoto. Maar als je vaker obstipatie hebt, kan dat natuurlijk ook de oorzaak zijn.
Reageren
Eet je gezond en drink je minimaal 2 liter water per dag?Gerrit8 mei 2025 om 19:13Hai,
Qua water ben ik dat wel gaan doen sinds de klachten, maar merk daar geen verbetering van.
Qua eten let ik wel op ja, super gezond misschien niet, maar ook geen slechte dingen.
We gaan het afwachten, het is vooral erg vervelend en vaak na eten pijnlijk.
ReagerenJohn (moderator)
8 mei 2025 om 19:21Ook als het geen “slechte dingen ” zijn kunnen ze problemen veroorzaken.
Reageren
Zorg voor vezelrijke voeding en dagelijks een stuk vers fruit. Kant en klaar maaltijden zoveel mogelijk vermijden