Goedemorgen,
Mijn huisarts denkt dat ik pds heb. Ik krijg macrogol hiervoor. Ik heb er baad bij. Eerder had ik pijn in de rechterzij bovenaan. Dat is nu een poosje over. Maar nu komt het in mijn linkerzij bovenaan opzetten. Is dit een symptoom? Als ik google lees ik bij pds dingen die ik niet heb. Ik heb echo's gehad van mijn buik. Bloedonderzoek. Niks wees uit. Ook mijn nieren zijn in orde. Iemand herkenbaar?
Hoi Leonie
Ja voor mij voor een deel herkenbaar ik heb ook pds vorig jaar vastgesteld.
Ik had eerst ook altijd pijn rechts boven in buik, maar laatste tijd meer links boven en nu sinds vorige week ook geregeld in de onderbuik wat ik nog niet eerder heb gehad.
In de onderbuik zijn meer pijn/kramp/steken aanvallen zeg maar die heel wisselend maar wel dagelijks op komen zetten en dan voornamelijk beetje rechts in de midden.
Mijn mdl arts gaf aan dat dit wel past bij pds dat de plek waar je pijn hebt wisselend kan zijn, dus ik denk dat de pijn in de onderbuik die ik nu ervaar ook van de darmen komt.
Dus de klachten die jij omschrijft kunnen zeker wel bij pds passen.
Heb je daarbij ook een wisselend ontlastingspatroon?
Wat fijn dat het herkent word. Pijn onderin de buik heb ik niet. Ja heel sporadisch maar dat lijkt me meer dan normaal. Maar echt op 2 plekken bovenin de buik zoals ik al omschreef. Eerst rechts en nu links. Vooral heel vermoeiend is dat. Een wisselend ontlastingspatroon. Ja dat heb ik maar heb wel elke dag een zakje macrogol. Durf ik ook niet mee te stoppen. Gaat goed zo, kan elke dag naar het toilet. Lucht/gas merk ik niet. Maar misschien hoeft dat ook niet?
In heb Volcolon, dat zijn vezels. Maar dan nog regelmatig steken en pijntjes. Ook wel lucht en gas als in boeren en winden - dat lucht dan wel wat op. Lastige problematiek, pds.
Ja, ik dacht in eertste instantie ach dit valt best mee maar het belemmerd echt wel. We willen ook zwanger worden maarja met deze pijn vind ik dat eigenlijk een beetje eng. Verder nog tips oid?
Ik ben niet het beate voorbeeld vrees ik omdat ik vaak bang ben dat het iets ernstigers is. Acceptatie is mijn grootste uitdaging denk ik
In het algemeen, uitvinden welk eten een trigger is.
Kunnen we elkaar de hand schudden hoor. Ik weet wel dat ik gisteren bloemkool heb gehad. Kool dus. Misschien. Maar ik vind dat wel een heel lastig ding. Want pasgeleden had ik ook blokjes kaas gehad en toen kreeg ik het ook. Dat zijn al 2 verschillende dingen
Kaas is echt een probleem hier, vooral idd blokjes en dan ook oude kaas vooral. Maar ook bier bv en pittig eten.