Zoeken Vraag het forum

Bloed bij ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hans

Ontlasting is wat donker, ik weet niet of dit bloed is of komt door het eten. Ben 20 jaar en maak me nu zorgen

8 reacties
    Reageren
    Hans
    Alias

Jouw poep is niets bijzonders mee aan de hand. Oud bloed uit de darmen/maag kleurt ontlasting heel erg donker. Rood bloed komt vrijwel altijd door een aambei of gesprongen bloedvaatje door te harde ontlasting. Puur naar poep kijken heeft helemaal geen nut. Je vindt altijd wel iets dat bijzonder lijkt.

Het gaat psychologisch gezien niet zo goed met je als je je poep bekijkt en fotografeert. Misschien kun je beter wat steun gebruiken bij je emotionele problemen.

Reageren
    Hans

Foto was alleen een indicatie of er bloed in de ontlasting zit ja of nee, ik snap de opmerking, maar ik weet alleen nu nog niet wat het is, komt het door het eten of is het bloed.

Reageren
    John (moderator)

Ik kan geen spoortje van bloed ontdekken

Reageren
    henk

N.a.v. bevolkingsonderzoek uitgenodigd voor vervolgonderzoek (bloed in ontlasting).
    Graag alvast uw opinie m.b.t. bijgaande foto’s.

Reageren
    John (moderator)

Zie het antwoord in het andere topic

Reageren
    Alias

Dit lijkt me geen bloed toch Hans?

Reageren
    Alias

Het rode op de eerste foto lijkt me veel eerder door de lichtval komen. Ik zie geen sporen van bloed en bloed is meestal donkerder als het uit de darm komt. Ben je inmiddels al minder bezorgd

Reageren
Reageer op: Bloed bij ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.