- sarrr27 november 2021 om 19:13
Hi, ik werd gisteren gediagnoseerd met PDS door bij de huisarts. Ik vertelde mijn klachten zoals dat ik ongeveer nj 2 weken last heb van opgezette buik, in het begin klein beetje vermoeidheid, nu niet echt meer. En was ook vooral gestres omdat ik dacht dat dit premensturele klachten zijn. Mijn ontlasting begon eerst met keutels en kon niet goed poepen. Na paar dagen veranderde het in soortvan diaaree met onverteerbare stukjes vooral.. En gisteren drukte de dokter en luisterde hij naar mijn maag en zei dat er niks ernstig naar klinkt en gewoon goed is. Heb ook af en toe steken in mijn zij, maar dat is overigens steken die paar min duren, naarmate de avond krijg ik een opgezette buik. Nou vandaag is opeens mijn stoelgang ook veranderd.. zoals u ziet is het heel donker en ik weet niet of dit komt door bloed??? of door voedsel.. Moet wel erbij vermelden dat ik ontzettend veel bosbessen de afgelopen dagen heb gegeten en eergisteren ook 1 kipvleugel.. En verder wil ik erbij zeggen dat ik ook menstrueer nu en bloed dus maar niet jkt mijn anus.. kunnen jullie mij vertellen of dit gewoon normaal is de kleur en geen bloedd?
18 reactiesReagerensaartr27 november 2021 om 19:14Mijn ontlasting is wat donkerder en keutelachtig weer
Reagerensarr27 november 2021 om 19:16dit is mijn stoelgang nu geworden na de soepelachtige diaree met onverteerbare stukken. Ik neem zelf ook een medicijn in om mijn maag te laten kalmeren, gisteren voorgeschreven door de dokter,
dat kan ook voor constipatie weer zorgen
Reagerensarr27 november 2021 om 19:18dit is mijn stoelgang nu, en eergisteren had jk nog wat soepeliger en wat lichtere stoelgang, moet er wel
bij vermelden dat ik gister maar 1x stoelgang kreeg met moeite en vandaag was dit het enige wat er op de foto te zien staat
Reagerensarr27 november 2021 om 19:18sarr27 november 2021 om 19:26Verder wil ik erbij vermelden dat ik geen buikpijn enz heb gwn niet zo veel alleen paar x steken en thats it wel blaast mn buik op na eten etc, k ben erg bang
Reageren
voor een ernstige ontsteking in mn darmen of maag, maar mijn dokter zei dat je dan echt last van moet krijgen, want ik liep gisyeren bijna 1 km en had geen pijn aan mn buikJohn (moderator)
27 november 2021 om 19:43Ik kan geen spatje bloed ontdekken.
Reageren
“Moet wel erbij vermelden dat ik ontzettend veel bosbessen de afgelopen dagen heb gegeten” tja….sarr27 november 2021 om 19:48Dus john denkt u dat het gewoon normaal is mn ontlasting ook vanwege dat ik pds heb, en denkt u dat het vooral zo die kleur is door wat k heb gegeten? Heb wel een beetje opluchting nodig
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2021 om 19:50Ja hoor.
Reagerensarr27 november 2021 om 19:56Want ik ben gister dus gediagnoseerd met pds en de dokter drukte mijn buik, denkje dat er bij een ontsteking al een pijn zou komen? Ik ben ook ontzettend veel aan het lopen en geen last van mn buik. Ik ben namelijk bang voor foute diagnose vandaar.
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2021 om 20:08De dokter heeft toch gezegd wat er aan de hand was? Of denk je dat die maar wat zit te verzinnen?
ReagerenSarr27 november 2021 om 20:15Nee dat denk ik niet, maar een pds heeft niet echt een duidelijke oorzaak, dus er werd geen fotos gemaakt en alleen gedrukt op mijn buik en geluisterd. Dus ik dacht kan je dan wel constateren dat er niet sprake van een ontstekking is omdat het “goed” klinkt en geen pijn bij druk etc. Hij drukte namelijk op beoaalde plekken van mijn buik. Daarom
vroeg ik aan u misschien weet u dat
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2021 om 20:24De klachten passen bij PDS en de huisarts heeft bij onderzoek geen vreemde dingen ontdekt. PDS is heel vaak een gevolg van stress en angst
Reagerensarr28 november 2021 om 17:06Hi john, Ik had een vraagje. Ik heb nog steeds last van verstopping en mijn ontlasting is nog steeds donker net als op die van de foto. Dat is toch geen zwart ontlasting? En mijn ontlasting lijkt wat donkerder vandaag, maar komt dat doordat het zolang in mijn darmen nu al ligt? Ik maak me zorgen. verder geen klachten behalve soms steekjes. En heb je alleen bloed in je ontlasting als je ook echt daadwerkelijk poept en er ook plas rood eruit komt, Â Groet Saar,
ReagerenJohn (moderator)
28 november 2021 om 17:16Dat is niet zwart. En als je obstipatie hebt wordt je ontlasting inderdaad donkerder. Zorg dat je minimaal 2 liter water per dag drinkt. Eet vers fruit
Reageren