Zoeken Vraag het forum

langdurig verschillend ontlasting patroon, diagnose PDS maak mij zorgen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John Doe

Beste forumleden al een gedurende tijd heb ik een raar ontlastingspatroon. Ik heb sinds dat ik kan herinneren al sowieso vaak de aandrang naar de wc te moeten zodra ik of naar een feestje moet of snel moet vertrekken. Bij spanning dus. Nu sinds een maand moet ik vaak naar de wc(loze aandrang) en als het dan lukt dan zijn het vaak alleen maar dunne kleine stukjes slierten en lukt het vaak alleen in de ochtend om een normale stoelgang te hebben.  Soms na een tijd dat ik vaak naar de wc moet voor bijna niks krijg ik ook nog een beetje bloed met het vegen. Ik wilde al een tijd naar de huisarts hiervoor en uiteindelijk toen ik ook nog een flinke buikpijn erbij kreeg met pijnlijke steken ben ik gegaan. Ik heb geprobeerd mijn klachten zo duidelijk en uitgebreid mogelijk te omschrijven.

Hij heeft mijn buik onderzocht en met het duwen rechtsonder voelde ik de pijn. Uiteindelijk ook nog een bloedtestje gedaan daar bleek geen infectie uit. Uiteindelijk zei hij had het een spastische darm was en gaf mij een voorschrift voor buscopan daar kreeg ik er 10 van.

Alleen vind ik de diagnose nogal snel aangezien daar volgens mij echt onderzoek voor nodig is in plaats van een bezoekje.

Om af te ronden, ik ben een man van 23 jaar en maak mij vooral zorgen om enge ziektes zoals darmkanker en dergelijke.

Zijn mijn klachten nou typisch voor een spastische darm of zijn er mensen die zich hier in herkennen waar het anders uit bleek.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je klachten passen wel bij PDS en eventueel een aambei. Je kunt je huisarts om een verwijzing vragen naar de MDL-arts voor verder onderzoek.

Reageren
    Catootje

Je voedingspatroon kan uitmaken. Ook zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium, inuline, appelvezels en glucomannan. Zelf gebruik ik Colon Clean. Dat helpt je poep wat meer volume te geven, waardoor het wat soepeler gaat en je niet van die kleine sliertjes krijgt.

Ook kan je tekorten aan bepaalde stoffen hebben. Ook je neurotransmitters hebben invloed op je darmen. Die zijn ook weer bij te sturen met goede voeding en bepaalde supplementen. Ik zou niet meteen het ergste denken. Je zou, naast de medische weg, ook op natuurgeneeskundig gebied advies kunnen vragen omdat daar meer gekeken wordt naar oorzaken in plaats van symptomen.

Reageren
    John Doe

Naar mijn weten is mijn voedingspatroon normaal. Dit vroeg de dokter ook en ik gaf hem voorbeelden en zei dat ik inderdaad niet ongezond at ofzo.

Reageren
Reageer op: langdurig verschillend ontlasting patroon, diagnose PDS maak mij zorgen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.