- Anoniem8 januari 2015 om 13:23
Beste allemaal,
Al lange tijd heb ik klachten aan mijn buik. Variërend van opgeblazen gevoel, diarree, veel winderigheid en slijm bij de ontlasting. Ook tref ik regelmatig onverteerde stukken voedsel in de ontlasting aan. Ik ben hiervoor al meerdere keren bij de huisarts geweest en deze heeft op basis van deze klachten vastgesteld dat ik pds heb.
Ik vind het persoonlijk een hele snelle analyse en er is verder geen onderzoek verricht. Dit heb ik ook aangegeven bij de huisarts maar hij blijft bij zijn diagnose. Met name de onverteerde voedselresten kan ik moeilijk plaatsen bij pds, deze relateer ik toch sneller aan problemen met de vertering.
Ik ben benieuwd of er iemand is die vergelijkbare klachten heeft en deze wel bij pds vind passen. Mijn huisarts is niet van plan om mij door te verwijzen, dus iemand misschien nog tips om hier iets aan te kunnen doen?
Met vriendelijke groet
1 reactieReagerenJohn (moderator)
8 januari 2015 om 16:24Om tot de diagnose PDS te komen zouden er toch eerst een aantal onderzoeken gedaan moeten worden om een aantal dingen uit te sluiten. Er zal toch minimaal een ontlastingsonderzoek gedaan moeten worden om parasitaire of bacteriële infecties uit te sluiten.
Reageren
Dus toch terug naar de huisarts..