Zoeken Vraag het forum

PDS- klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Arjen

Beste mede-forummers,

Inmiddels is het ruim een jaar geleden dat de huisarts mij diagnostiseerde met PDS. Dit alles aan de hand van een bloedonderzoek en de klachten die ik met hem besprek. Er is heeft geen verdere vorm van onderzoek plaats gevonden.

Een tijd lang ging het goed, dat wil zeggen dat ik geen last had van min maag en darmen.

De laatste tijd heb ik wel weer klachten. Ik wilde ze hier graag delen, omdat ik ze niet allemaal onder PDS kan wegzetten. Misschien jullie wel.

De klachten die ik ervaar zijn de ene dag erger dan de andere. Sommige klachten zijn de ene dag wel aanwezig en de andere dag niet. Over het algemeen gaat het om de volgende klachten:

– Chronische dunne ontlasting (ontlasting js bij mij nooit 100% goed geweest);
    – Soms loze aandrang, of ‘weinig opbrengst’;
    – Drukkend gevoel onder de ribben, voornamelijk links en soms rechts.;
    – Soms een brok in mijn keel;
    – Last van opboeren van eten
    – Maagzuur gerelateerde klachten (zoals pijn achter het borstbeen en oprispingen)
    – Veel boeren en scheten;
    – Onrustige darmen (gerommel);
    – Pijnscheuten in maag- en darmgebied.

Behoorlijke waslijst, haha. Nou goed, erg prettig is dit alles dus niet. De vraag blijft: zijn deze klachten allemaal terug te koppelen aan PDS?

Nog wat aanvullende informatie. Ik ben een man van 26 jaar oud. Ik werk onregelmatig en heb daarmee ook een onregelmatig ritme. Slecht excuus, ik weet het, maar gezond eten vind ik lastig i.c.m. mijn onregelmatige werk. Ik heb dan ook wat overgewicht.

Alvast bedankt voor de reacties!

Arjen

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Niet alle klachten zijn van PDS. Ook je maagslijmvlies zou geïrriteerd kunnen zijn.

Reageren
Reageer op: PDS- klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.