Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Hallo,

Ik loop al een aantal jaren te kwakkelen met spastische darmen. En dan met name verstopping en dan is het de ene keer weer goed en een andere keer weer krampen en voel ik me super moe. Mijn dokter zei dat ik pds zou hebben en ik er simpelweg maar mee moet leven, op mn voeding moet letten, bewegen en veel drinken. En schreef ook van die bulkzakjes voor van metamucil voor de ontlasting. Als het weer eens goed ging dan stopte ik met de zakjes. En dan gaat het soms ook een aantal maanden goed en heb ik nergens last van. En dan een ene keer speelt het weer op. Heb ook al koemelk allergie test gedaan. Kwam niet heel wat specifieks uit, maar merk wel dat ik er meer last van heb als ik iets van zuivel drink, dus drink ik nu alleen maar sojamelk. Vanochtend had ik ineens weer enorme kramp na een aantal dagen niet naar de wc te gaan. Gelukkig kwam het er allemaal wel uit. Maar ik kreeg tijdens het zitten op de wc ook last van koudzweet. Was bang dat ik ging flauwvallen. Na de ontlasting ging het wel en heb thee met suiker gedronken en toen ging het weer. Is dat normaal?

Nu lees ik ook over fodmap dieet. Zou dat handig zijn om te proberen? Of bijv. geen gluten te eten?

Hebben jullie tips/advies waar ik op zou kunnen letten of wat helpt?

Thanks!

Reactie
Reageer op: pds klachten
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief