Zoeken Vraag het forum

Aambeien/anaal fisuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Patterdepat

Hallo,ik ben in 2019 geopereerd aan dikkedarmkanker,dit is overigens goed gegaan.
    Eind 2020 kreeg ik last van mijn anus en kreeg ik van mijn huisarts een creme tege aambeien.
    Ik ben daarna 4 keer naar de proctoloog geweest om elastiekjes om de aambeien te laten schieten,wat overigens erg pijnlijk was.
    De klachten verdwenen in het geheel niet en er werd besloten om een operatie te laten plaatsvinden om de aambeien te verwijderen.
    Op de operatie tafel heb ik nog aangegeven dat last had van een huidflapje,dit hebben ze ook weggehaald gelijk met de aambeien en poliepjes.
    Ook na de operatie is er geen vooruitgang.
    De ontasting gaat alleen met de poederzakjes en vezelrijk eten.
    Ook al doet het dan nog ontzetten veel pijn als ik naar het toilet moet.
    Een scherpe snijdende pijn blijft de hele dag aanhouden en dit is nu al bijna eem jaar zo.
    De chirurg geeft mij telkens een nieuwe creme mee naar huis ondanks dat ik aangeef dat ik er helemaal doorheen zit en nu toch wel akelige gedachtes krijg omdat ik geen enkele vooruitgang zie en voel.
    Na een jaar creme smeren,proctoloog en geopereerd te zijn sta ik nog op hetzelfde punt en zie ik het niet meer zitten,mijn hele sociale en actieve leven staat stil.
    Lopen gaat mondjesmaat,fietsen geheel niet.
    Zitten geeft problemen zelfs liggen is nu geen pretje meer.
    Ik merk wel dat zelfs het tuitje op de cremetube bij net naar binnengaan in de anus voor veel pijn zorgt.
    Na de operatie heeft de chirurg nog een anaal fisuur gecontasteerd,deze was er eerder niet en is waarschijnlijk door de operatie ontstaan.
    Als ik nu ontlasting heb doet dit zo ontzettend veel pijn dat mijn huisgenoten mij kunnen horen op het toilet.
    Als ik af moey knijpen of de kringspier trekt zich samen is het alsof er een mes in de anus wordt gestoken.
    Als ik op mijn kont zit is het alsof ik op een tennisbal zit.
    Ik heb het gevoel dat er iets met mijn slijmvlies is of de kringspier niet meer ontspant tijden de toiletgang.
    Ik ben ten einde raad en bem erg depressief door deze aandoening welke nu al een jaar duurt.
    Ik moet dese week weer voor controlle naar de chirurg en hopelijk wil ze nu wel kijken of er ook een andere behandeling kan zijn in plaats van alleen maar smeren smeren en nog eens smeren.
    Als er iemand een tip heeft hoor ik dat graag.

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Beste Patterdepat,

Uw verhaal is heel herkenbaar ik ervaar hetzelfde.
    Op het forum lees ik weinig berichten over mensen die alsnog genezen zijn helaas. Dit geeft voor mij ook weinig positieve vooruitzichten. Ik ben inmiddels 6 weken geleden behandeld met Botox en een huidflapje en kan sindsdien niets anders dan morfine medicijnen nemen en op m’n rug liggen. Ik raad dan ook iedereen af zo een behandeling te ondergaan.
    Hopelijk plaatst iemand een berichtje die uiteindelijk toch is genezen dat geeft de burger weer moed.

Reageren
Reageer op: Aambeien/anaal fisuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.