Zoeken Vraag het forum

Is dit een normale kleur van mijn ontlasting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Ik denk dat het goed zou zijn als je voor die angsten toch met een psycholoog gaat praten…

John (moderator)

Dat is geen oud bloed. Oud bloed leurt niet donkerbruin. Dit zal te maken hebben met wat je eet

Reageren
    Dennis

Praat ik al mee. Dank.
    Maar hoe kleurt oud bloed van hoog in de darm dan wel? Of is het dan juist occult en alleen bij laag in de darm zichtbaar en dan als rood?

Reageren
    John (moderator)

Zwart als kool. En dan geen boerenkool maar kool zoals houtskool
    Je praat jezelf problemen aan die er niet zijn. En zo ga je niet van je buikklachten afkomen, sterker nog ze worden alleen maar erger

Reageren
    Dennis

Snap ik qua theorie. Ik zit al twee weken met een opgeblazen gevoel ook, scheten, boeren, druk op buik en fases van extreem rommelende buik. Maakt me angstig, terwijl ook dat in theorie bij pds-achtige klachten kan horen.

Reageren
    John (moderator)

“terwijl ook dat in theorie bij pds-achtige klachten kan horen.” Niet alleen in theorie. Het zijn typische PDS klachten

Reageren
    Alias

Wat zijn alarmsymptonen dat ik een onderzoek zou moeten doen?

Reageren
    John (moderator)

Hoezo alarmsymptomen? Je hebt PDS en heleboel angst en stress en dat werkt op je darmen…. Je kunt dit beter met je psycholoog bespreken

Reageren
    Dennis

Die laatste vraag was niet van mij. Ik zei ‘in theorie’ omdat ze in theorie ook bij andere maag/darm aandoeningen kunnen horen. En ja, ook bij darmkanker. En ja idd, daar zit angst.

Reageren
    Dennis

Ik heb de laatste dagen soms drie x ontlasting, soms 1x maar gemiddeld twee keer. Nog steeds elke dag een zakje Volcolon bij het ontbijt. En nog steeds zo nu en dan kramp en steekjes.
    Nog steeds wel normaal bruin vraagt de gehandicapte kleurenblinde?

Reageren
    John (moderator)

Het is nog steeds bruin

Reageren
    Dennis

Dank John. Ook niet op het toiletpapier dus?

Reageren
    John (moderator)

Niks bijzonders te zien

Reageren
    Dennis

Nog steeds dagelijks Volcolon. Gelukkig niet veel buikpijn laatste dagen. Ontlasting wordt echt chocopasta bruin heb ik het idee, wordt dit niet te donker of richting zwart zelfs?

Reageren
    Dennis

Kan een soort aanval van spanning vrijwel meteen buikpijn triggeren bij PDS?

Reageren
Reageer op: Is dit een normale kleur van mijn ontlasting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.