- Ano8 oktober 2021 om 14:24
Ik vroeg me af of dit normaal is? Ernaast voel ik me ook een beetje ziekjes maar het gaat gelukkig beter.
Bijlagen:
93 reactiesReagerenAno8 oktober 2021 om 14:25Er na kreeg ik ook een klein beetje diarree.
ReagerenJohn (moderator)
8 oktober 2021 om 17:19Ik kan er niets bijzonders aan zien
ReagerenDennis11 oktober 2021 om 16:06Volgens mijn vrouw is dit normale kleur. Maar zij is zelf ook darmpatient. Wat vindt u? Ik gebruik elke dag psylliumvezels trouwens, het is zacht/slap qua structuur en komt er makkelijk uit.
ReagerenJohn (moderator)
11 oktober 2021 om 17:18Alle kleuren bruin zijn goed
ReagerenDennis11 oktober 2021 om 17:47Kan het psyllium het zacht maken, zoals het er nu uit ziet?
ReagerenJohn (moderator)
11 oktober 2021 om 17:48Uiteraard daar is psyllium voor bedoeld
ReagerenDennis11 oktober 2021 om 17:55Ja bij mij soort van andersom, vaak losse ontlasting vanwege vermoeden van PDS en psyllium zou dit wat moeten structureren. Merk wel nog gerommel en onrustige buik 🙁
ReagerenDennis11 oktober 2021 om 18:36Ik krijg maar lastig rust in mijn buik. Soms een paar weken wel, dan weer een paar weken onrustig en losse ontlasting. Vaak denk ik toch wel een link te zien met spanning, stress en drukte. Dat activeert het dan en dan blijf ik er lang last van houden. KLinkt dat als PDS?
ReagerenJohn (moderator)
11 oktober 2021 om 18:39Dat klinkt als PDS
ReagerenDennis17 oktober 2021 om 11:22Vraagje. Hoe kan ik na het opstaan deze ontlasting hebben, normaal qua kleur en vorm denk ik. Dan ontbijt, koffie, wandeling en twee uur na eerste keer nog eens maar dan veel zachter en slapper en lichtere kleur?
ReagerenAnoniem17 oktober 2021 om 11:28Ben je niet wat erg door je ontlasting geobsedeerd??
Wat dacht je het verschil tussen van een nacht stil liggen en niet eten en drinken, en na de nacht weer eten,drinken en bewegen?
Als je je een heel klein beetje zou verdiepen hoe een lichaam werkt, zou je dat zelf ook kunnen bedenken……
ReagerenDennis17 oktober 2021 om 11:41Ja met je eens. Bang voor darmkanker. Door wisselend patroon, onrustige buik, kleurverschil, soms smalle ontlasting. Soms 3-4x per dag.
Reageren
Volgens arts pds of spannins/zenuwen hoofd/darmen. Maar erg lastig me erbij neer te leggen door angst voor erger.Dennis17 oktober 2021 om 12:17Het is lastig om ervan af te komen. Heb ook het idee dat op dagen dat ik me zorgen maak alleen maar onregelmatiger wordt en dat ik nog vaker moet. Alsof ik het activeer met spanning.
ReagerenJohn (moderator)
17 oktober 2021 om 13:30“Heb ook het idee dat op dagen dat ik me zorgen maak alleen maar onregelmatiger wordt en dat ik nog vaker moet. Alsof ik het activeer met spanning.”
Reageren
Dat kan heel goed kloppen. PDS = Prikkelbaar darmsyndroom en angst voor ernstige ziektes