Zoeken Vraag het forum

Is dit een normale kleur van mijn ontlasting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dennis

I know. Maar het is lastig gerust te zijn. Want last is er dus wel degelijk, wisselende ontlasting, 2-4x per dag, ongemak in de buik etc

Dennis

Welke kleur is dit nou weer?

Reageren
    Dennis

Net kwam er alleen wat slijm met daarin een piepklein beetje ontlasting. Ik gebruik wel vrijwel elke dag Volcolon/Psyllium trouwens.

Reageren
    Dennis

Heb zo vaak momenten op dagen dat ik extreem darmgeluid heb, kramp en steken en me dan lamlendig voel. Ook dagen en fases die beter zijn. Maar serieus, kan dat nou allemaal pds zijn?

Reageren
    John (moderator)

dat is bruin. Lichtbruin en wisselende kleuren en verschil in consistentie zijn toch niet vreemd als PDS hebt en middelen als psyllium gebruikt

Reageren
    Dennis

Kijk, feitelijk passen alle symptomen bij PDS-achtige klachten. Maar, en dat is het lastige, ook bij ernstigere aandoeningen. En juist dat laat me niet los.

Reageren
    John (moderator)

Je bent dus een beetje hypochondrisch?

Reageren
    Dennis

Dat lijkt me zeker, altijd al wel lichtjes maar nu veel erger. Het laat me niet los.

Reageren
    John (moderator)

Dan zou het toch verstandig zijn om eens met de huisarts hierover te praten

Reageren
    Dennis

Ja al gedaan. En bij MlD geweest, gesprek, die heeft mijn dossier doorgenomen en ziet geen reden voor vervolgonderzoek. Verder ook doorverwezen door HA naar psycholoog, en daar nu paar sessies gehad. Dus wat dat betreft… wat moet je nog meer?

Reageren
    John (moderator)

Er dan niet druk over maken

Reageren
    Dennis

Lastig met klachten die er wel gewoon steeds zijn. Ingewikkeld.

Reageren
    Dennis

Sorry John. Vanochtend twee keer brei als ontlasting, normaal bruin. Bij ontbijt toen Psyllium/Volcolon genomen. Weinig gedronken (staat op bijsluiter als je het neemt tegen dunne ontlasting) en daarna dit rare dunne gemixte stukje ontlasting. Is het wel een mix van bruin?

Reageren
    John (moderator)

Van Psyllium ga je toch echt dunnere ontlasting krijgen hoor. Ik mag toch hopen dat je zelf wel ziet dat het allemaal bruin is

Reageren
    Dennis

Als je Psyllium met weinig water neemt, maakt het ontlasting steviger volgens HA en bijsluiter.
    Maar dat hele donkerbruine kan toch door oud bloed komen? Waarom is het zo raar gemengd?

Reageren
Reageer op: Is dit een normale kleur van mijn ontlasting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.