Zoeken Vraag het forum

Ervaringen middenrifbreuk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alias

Hoi Anne heb je de operatie al.gejad en hoe gaat het nu ik sta op een wachtlijst voor deze operatie mijn maag ligt voor een derde in mijn borstkast

Ella

Ik heb een toenemende middenrifbreuk. In verband met uitputting en kortademigheid ben ik via de cardioloog na heel veel onderzoeken doorverwezen naar de MDLarts. Bij een PETscan was namelijk gebleken, dat het grootste deel van mijn maag in de borstholte lag. Na een gastroscopie, manometrie en CTscan ook nog naar de longarts en een longfunctieonderzoek. Nu twijfelt de MDLarts of een operatie zin heeft. Zo lastig wat te doen. Ik heb toch om een verwijzing naar de chirurg gevraagd. Ben er zo klaar mee. Ik slik al jaren omeprazol en heb daardoor niet zoveel last van zuurbranden. Wel last van eten, dat niet goed zakt. Ik hoor graag ervaringen om een goed besluit te kunnen nemen. O ja, ik ben 69 jaar.

Reageren
    Anita

Hallo Anna en hallo Joke,
    Hoe gaat het nu met jullie? Waren jullie ook zo vaak misselijk. Ik ben erg bang voor een operatie. Schijnbaar is de opening zeer ruim, zoals omschreven staat in de brief van de arts. Kan ook na het eten niet liggen dus na 20.00 uur eet ik niet meer. Verslik me dan vaak bij platliggen dus zet mijn bed omhoog. Ik heb dit 35 jaar ik ben nu 62. Hoop dat het niet nog erger wordt. Een operatie durf ik niet aan. Iemand tips. Hoop iemand te horen.

Reageren
    Jolandas

Hoi allemaal , ik wil graag ervaringen lezen van jullie . Ik heb ook last van een scheurtje in middenrif .

Reageren
Reageer op: Ervaringen middenrifbreuk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.