- Alias17 mei 2026 om 11:32
Hoi Anne heb je de operatie al.gejad en hoe gaat het nu ik sta op een wachtlijst voor deze operatie mijn maag ligt voor een derde in mijn borstkast
Ella1 juni 2026 om 17:07Ik heb een toenemende middenrifbreuk. In verband met uitputting en kortademigheid ben ik via de cardioloog na heel veel onderzoeken doorverwezen naar de MDLarts. Bij een PETscan was namelijk gebleken, dat het grootste deel van mijn maag in de borstholte lag. Na een gastroscopie, manometrie en CTscan ook nog naar de longarts en een longfunctieonderzoek. Nu twijfelt de MDLarts of een operatie zin heeft. Zo lastig wat te doen. Ik heb toch om een verwijzing naar de chirurg gevraagd. Ben er zo klaar mee. Ik slik al jaren omeprazol en heb daardoor niet zoveel last van zuurbranden. Wel last van eten, dat niet goed zakt. Ik hoor graag ervaringen om een goed besluit te kunnen nemen. O ja, ik ben 69 jaar.
ReagerenAnita19 juni 2026 om 22:59Hallo Anna en hallo Joke,
Reageren
Hoe gaat het nu met jullie? Waren jullie ook zo vaak misselijk. Ik ben erg bang voor een operatie. Schijnbaar is de opening zeer ruim, zoals omschreven staat in de brief van de arts. Kan ook na het eten niet liggen dus na 20.00 uur eet ik niet meer. Verslik me dan vaak bij platliggen dus zet mijn bed omhoog. Ik heb dit 35 jaar ik ben nu 62. Hoop dat het niet nog erger wordt. Een operatie durf ik niet aan. Iemand tips. Hoop iemand te horen.Jolandas31 juli 2026 om 23:27Hoi allemaal , ik wil graag ervaringen lezen van jullie . Ik heb ook last van een scheurtje in middenrif .
Reageren