Misselijkheid

  • #1

    Goedendag, ik ben een jongen van 17 jaar en heb de laaste tijd last van misselijkheid in de ochtend , het speelt sinds de Corona crisis toen is mijn ritme erg veranderd en ik zelf ook. Sinds een week of 2 heb ik een ritme gemaakt voor mezelf. Ik zet mijn wekker om een uur of 8:30 (word vaak al veel eerder wakker helaas) probeer dan met moeite een cracker en wat water binnen te krijgen en ga dan bewegen zoals minimaal een half uur fietsen, de ene keer helpt het prima de andere keer heeft het nog flink wat tijd nodig. Overdag voel ik me ook soms een beetje misselijk en dan weer niet het wisseld nogal. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik denk persoonlijk dat door de Corona crisis ik een verkeerd ritme heb aangeleerd maar mischien zijn er nog andere opties. En tips om het te voorkomen? Misschien ben ik sociaal wat banger geworden door deze tijden, zou iets meer aan jezelf kunnen denken kunnen helpen? Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen

    Reageer
    #2

    Wat eet en drink je zoal op een dag?

    Reageer
    #3

    Begin met een cracker met pindakaas en een glas water dat krijg ik net binnen, na het sporten een stuk fruit. als lunch een normaal broodje met standaard beleg of is een gebakken ei er op, tussendoor een klein koekje meestal , dan een avondmaal en savonds of iets kleins of nog een stuk fruit. Ik drink vooral water af en toe ranja of ijsthee

    Reageer
    #4

    "Begin met een cracker met pindakaas en een glas water dat krijg ik net binnen, na het sporten een stuk fruit. " Hier gaat het dus mis... Je eet te weinig dus je bloedsuikerspiegel kan dan telkens wat te laag zijn. Ga hiervoor naar de huisarts en laat bloed prikken

    Reageer
    #5

    Okay bedankt voor de tip! Helpt beweging trouwens goed? Want op de middelbare ontbeet ik helemaal niet maar fietste wel naar school en had nooit ergens last van was altijd fit. Merk nu ook als ik elke dag sport in de vorm van fietsen dat mijn lichaam minder raar doet

    Reageer
    #6

    bewegen is altijd goed, maar goed eten is net zo belangrijk

    Reageer
Reageer op: Misselijkheid
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief