Zoeken Vraag het forum

al weer weken lang misselijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ikke

Al een paar weken ben ik elke dag als ik wakker word misselijk tot ik ga slapen…
    zwanger ben ik niet, gezien ik wel normaal mijn regels krijg en de pil gebruik.
    ik heb geen buikpijn en als ik ga eten, maakt dat weinig uit… ik heb het al een keer eerder gehad, maar het kwam niet door maagzuur, gezien de verschillende tabletten niet hielpen…
    wie o wie heeft een idee?

3 reacties
    Reageren
    Marc

Misselijkheid is een signaal van het lichaam dat er iets mis is. Het is een soort onpasselijkheid die gepaard kan gaan met een neiging tot braken.

Misselijkheid kan door een grote verscheidenheid aan gebeurtenissen ontstaan, zoals: overeten, overmatig alcoholgebruik, stress, zwangerschap, wagenziekte, maar ook door bijvoorbeeld het zien of ruiken van iets dat persoonlijk wordt opgevat als wanstaltig. Misselijkheid kan voortkomen uit een ziekte, en ook medicijnen kunnen misselijkheid en braken uitlokken. Een bekend voorbeeld is chemotherapie, maar ook ergotamine en anti-depressiva veroorzaken vaak misselijkheid.

Misselijkheid wordt door een bepaald gebied in de hersenen gestuurd; het braakcentrum. Dit gebied in de hersenen staat onder andere onder invloed van het evenwichtsorgaan en het maagdarmkanaal. Misselijkheid is vaak niet ernstig, maar wel erg vervelend.

Reageren
    ikke

Dat begrijp ik wel, maar gezien ik geen pijn heb, komt het niet van mijn maag of gezwellen. stress valt ook wel mee, ziektes heb ik zover ik weet ook niet. ik gebruik wel de pil, maar ik weet niet of het daarmee te maken heeft?
    en zwanger kan ik niet zijn als ik ongesteld word lijkt me…
    vind het maar lastig.
    en wat kan ik ertegen doen? crackers heb ik geprobeerd, maar helpt niet zo goed. domperidon ook niet…
    ik hoop dat iemand me kan helpen

Reageren
    Maddie

Ik heb precies hetzelfde. Maar ik ben een tijd terug gestopt met de pil en ben 1x ongesteld geweest en daarna niet meer optijd (Online stond dat sommige vrouwen maanden niet ongesteld worden ivm stoppen met de pil). Zwangerschapstest gedaan maar negatief. Blijf vooral s’avonds een rare misselijkheid hebben, voor de zekerheid volgende week weer een test doen. Ik eet geen rare dingen, heb nergens verder last van.

Reageren
Reageer op: al weer weken lang misselijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.