- Lina18 januari 2020 om 18:46
Sinds paar weken heb ik enorm last van opgezette opgezwollen buik en ook opgeblazen maag pijn in de maag en daarna pijn rond mijn navel gewoon echt waar mij dunne darmen zijn ik moet onderzoek gaan doen maar dat duurt nog paar weken Weet iemand toevallig wat het kan zijn elke dag heb ik het echt elke dag laatste 3 weken die ik heb geen zin om te eten want na Elke eten Heb ik het nog erger Ik heb ook diarree en ik word er moe van Kan iemand mij raad geven Ik ben bang voor slechte dingen
2 reactiesReagerenAnoniem19 januari 2020 om 01:03Hoi Lina!
Wat een vervelend klachten..  aangezien ik geen dokter ben kan ik geen uitspraak doen over wat het zou kunnen zijn. Wel raad ik je aan om jezelf niet te druk te maken. Angst/stress kunnen je klachten namelijk enorm verergeren (heb ik zelf ondervonden). Ik begrijp dat je moe wordt van je moeilijke spijsvertering. Je mag niet uitgaan van het ergste! De kans dat het iets is dat snel en simpel te verhelpen valt is groot. Het zou PDS kunnen zijn, of een allergie voor een bepaalde voedingsstof. Maak jezelf niet teveel zorgen, en ga zeker niet via Google je symptomen opzoeken, daar maak je jezelf enkel bang mee. Voor je darmen zou ik Enterol zeker aanraden. Dit medicijn helpt je darmflora te herstellen. Wanneer je écht enorme diarree hebt neem je best imodium instant, dit helpt (bij mij toch) super goed en verhelpt de diarree binnen de 10 minuten. Wat betreft je maag kan je eventueel ‘Rennie’ nemen. Dit verhelpt maagklachten snel. Je zou ook motillium kunnen proberen, maar dit is enkel op voorschrift te verkrijgen. Verder raad ik je aan niet teveel vet voedsel te eten, op dit moment doe je je darmen daar geen plezier mee. Met  vezelrijke voeding kan je je darmen dan weer wél plezieren (volkoren brood, aardappelen, fruit..). Je voeding heeft enorm veel invloed op je spijsvertering. Misschien zit het probleem daar wel? Veel succes met het onderzoek. Laat je iets weten wanneer je de uitslag hebt? Groetjes!
ReagerenLina20 januari 2020 om 19:35Dankjewel ik wacht op onderzoek helaas duurt het erg lang ondertussen gaat het niet beter
Reageren