- Michael5 januari 2020 om 01:54
Hallo, Ik loop echt al ruim 2 jaar met een pijnlijke plek in mijn slokdarm. In 2016 heb ik een maag onderzoek gehad, en ik had toen al een middenrif breukje en een lichte slokdarm ontsteking. Had toen nog geen last van een pijnlijke plek in mijn slokdarm. Maar kwam vanwege maagklachten. Heb omeprazol gekregen. En ging toen stukken beter, Na een half jaar kon ik stoppen met slikken. Begin 2018 kreeg ik toch weer last van een pijnlijke plek in mijn slokdarm. Ben toen terug gegaan naar de mdl arts. Heeft een slikfoto laten maken. En er was niets op te zien. eind 2019 nog steeds last van die pijnlijke plek. het zit echt op een vaste plek. En doet alleen zeer waneer er eten langs komt en waneer ik moet opboeren. Zonder te eten heb ik er nooit last van eigenlijk. Tenzij ik een sigaret opstook(Waar ik nu al flink mee aan het stoppen ben) of wanneer er maagzuur langs kwam. Maargoed eind 2019 moest ik weer een maag onderzoek doen. Helaas durf ik dit echt niet meer omdat ik de eerste keer een trauma had. Nu kon ik dit onderzoek onder propofol doen, (Narcose) Naar hun zeggen. Maar zelfs dit durf ik niet. dus mocht opnieuw een slikfoto maken. En alles zag er netjes uit. Geen rare dingen te zien. slokdarm loopt mooi recht. Geen tumoren te zien. Okal voelt het soms wel. Alsof er een pijnlijke ontstoken bult zit. Het voelt alsof het een verbrande zere plek is. Als dit een ontsteking is. Had dat toch na 2 jaar al weg moeten wezen? Zeker met medicijnen. die ik nog steeds elke dag gebruik, Maag zuur remmers. Ik heb nooit last van dat eten blijft hangen, Of van bloed verlies, Waar ik uiteindelijk wel bang voor ben, Dat mijn slokdarm zodanig beschadigt raakt dat die scheurt. Want we zijn nu 2 jaar verder en de pijn is er nog steeds. Kan zo een ontsteking zolang blijven zitten als je verkeerd leeft of rookt? Je zou toch zeggen dat dat een keer weg moet trekken. Ik lees ook nergens op internet over pijnlijke plekken op internet. Bij een zweer zou je pijn op de borst moeten hebben, Heb ik heel weinig. Behalve als er eten langs komt. Een tumor is eigenlijk uitgesloten. Ook omdat ik nog maar 23 ben. Maar wat is het dan? Ik moet zeker voor dat maag onderzoek gaan. Maar dat lukt me echt niet zo makkelijk meer, Iemand ervaring met een vaste pijnlijke plek die echt maar op een plek zit? of wat het kan wezen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 januari 2020 om 13:16Het een ontsteking zijn, of een irritatie door opkomend maagzuur. Maar alleen een gastroscopie kan daar uitsluitsel over geven. Laat e dus onbder narcose doen.
Reagerenmichael5 januari 2020 om 23:16Dus een ontsteking kan 2 jaar lang aanhouden?
ReagerenJohn (moderator)
5 januari 2020 om 23:24Indien niet behandeld, zou dat kunnen
Reageren