- Jo1 februari 2023 om 19:34
Ik ben 45 jaar en heb sinds enkele dagen dat ik pijn heb in mijn slokdarm midden tussen keel en maag.als ik eten doorslik en soms ook bij het drinken.Volgens mij blijft het eten niet echt hangen,Ook heb ik vaker last van lucht opboeren
Wat zou dit kunnen zijn?(heb al een afspraak bij de huisarts gemaakt maar zou graag willen weten of dit op slokdarmkanker lijkt of op iets anders?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 februari 2023 om 19:50Om nou meteen aan slokdarmkanker te denken is wel wat overdreven. Eerst maar eens naar de huisarts
ReagerenSandeman7023 juni 2023 om 21:41Mijn man heeft een ondefinieerbare aandoening aan de slokdarm. Er zijn geen medicijnen voor en eigenlijk heeft hij zijn leven zo moeten omgooien dat hij -bijna- geen vast voedsel meer kan eten . Hij leeft op nutridrink, maar dat is vanzelfsprekend niet zaligmakend. Vanavond heeft hij weer problemen met eten, er zit nu al 2,5 eten vast. Veroorzaakt veel stress en pijn .Heeft iemand hier ervaring mee. #dtv
ReagerenRonnie damen6 oktober 2023 om 11:41Ja zeker heb het zelfde probleem om gek van te worden 4jaar geleden operatie gehad vonder rezeltaat nu weer thuis hevige aan val gehat weer nieuwe medicatie er bij voor slokdarm spieren rustig te krijgen gr Ronnie damen
ReagerenKirs16 juni 2025 om 16:13Heb al een paar jaar last van pijnlijke slokdarm.
Reageren
Eten blijft steken en de pijn voelt als ik iets doorslik zo pijnlijk dat t glas lijkt. Het slikken zelf gaat ook moeilijk bij het eten.
Slokdarmonderzoek gehad en biobten, er komt niks uit …een klein maagbreukje en mijn maagklepje sluit niet. Heb 2 omeprazol per dag.
De mdl arts zegt dat het daarvan niet kan komen.
Maar denkt aan zenuwpijn. Medicatie lijkt soms te werken maar vaak nog pijn.
Verder allerlei onderzoeken gehad en steeds terugkerende candida in mond, nystatine al 20 kuren minimaal gehad komt steeds terug…nu ander soort kuur hopenlijk helpt dat . Eet nu sinds kort gemalen en dat gaat beter. Maar vandaag weer erg veel pijn en wilde graag weten of mensen dit herkennen??? En wat te doen? Ps heb nu ook ijzertekort door eenzijdig eten.
Daarvoor ook ijzertabletjes gehad.
Graag jullie reactie
Groetjes kirsSebas12 december 2025 om 05:35Hoort kriebel hoest en tevens benauwdheid en koorts en pijnlijke spieren ook bij de ziekte?
Heb al maanden last vanetennwat blijft hangen en water is dan het reddende vocht wat het eten een extra duwtje geeft maar je stikt bijna
Het is nu dagelijkse praktijk.
Heb voor een maand omeprazol gekregen 40.mg
Mn buik ontploft bijna hiervan.Kan iemand mij advies geven
Reageren