- Cédric4 augustus 2010 om 10:13
Goedemiddag,
Ik heb enkele dagen geleden een te warme aardappel gegeten (slokdarm werd heet vanbinnen, ik moest water drinken). Maar er was maar een heel klein beetje water in mijn glas dat ik direct heb kunnen uitdrinken. Een minuutje later heb ik dan een volledig glas water gedronken maar nu blijf ik pijn hebben op die plaats in mijn slokdarm als ik eet. Anders heb ik er niet zoveel last van.
Wat kan ik daar aan doen?
Alvast bedankt
9 reactiesReagerenbrenda A4 augustus 2010 om 12:20je kunt er niet veel aan doen, je hebt het gewoon verbrand.
Reageren
moet vanzelf weer helen. misschien helpt het als je een paar dagen wat zachter voedsel eet.
groetjes, BrendaAnoniem5 augustus 2010 om 17:59Als je je verbrand hebt, dan kan de slokdarm aan de binnenkant een beetje beschadigd zijn, en dat kun je voelen. De beschadiging kan ook tot gevolg hebben dat het allemaal wat sneller infecteert en irriteert. Deze irritatie is een signaal voor het lichaam om aan de slag te gaan met herstel. Ontzie de keel de komende dagen een beetje en laat het rustig genezen.
ReagerenImelda14 maart 2013 om 14:04Heb gisteren ook mn keel verbrandt met een hete aardappel.
Reageren
Doet wel erg pijn vandaag.
Ik zal dan ook maar een pr dagjes rustig aandoen en even afwachten.Hopelijk kan dat niet infecteren.Ksenia3 september 2018 om 09:32Ik heb twee jaar geleden slokdarm verbrand met heet aardappel.dat duurt 3 maar den dat slokdarm geneest tenminste ik had og war last. Nu heb ik weer twee keer gehad dat mijn slokdarm ontstoken. Ik vraag mij af of is deze hetzelfde plek wondje altijd ontstoken. Toen misschien grootte schade aangericht ht met dat aardappel. Maak mij zorgen ik heb wel reflux dat wel.
ReagerenJohn (moderator)
3 september 2018 om 15:33Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenMarjolein3 december 2023 om 10:43Ik heb gister mn keel of slokdarm verbrand aan hete erwtensoep. Nu vanmorgen spuugde ik wat bloed uit. Gister had ik wel een beetje een zere keel maar nu niet meer. Kan dat bloed kwaad? Anders ga ik wel naar de huisarts. Ik moet er toch heen voor iets anders.
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2023 om 16:05Neem contact op met de huisartsenpost!
ReagerenAnita11 januari 2025 om 21:05Goedenavond Cedric,
Wat vervelend! Ik heb het ook en ik ben naar de huisarts geweest en het blijkt nu slokdarmkanker te hebben.
Hoe is het nu met jou? Leef je nog?
ReagerenAnita11 januari 2025 om 21:08