Zoeken Vraag het forum

Pijn in slokdarm.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ray

Beste lezers,

Voor dat ik op het echte probleem kom gaat hier nog wat aan vooraf heb ik het gevoel. Een maand of 2 terug heb ik al is thuis gelopen vanwege me maag. Een onverklaarbaar probleem, hiervoor ben ik meerdere malen bij huisarts geweest die heeft het probleem niet kunnen vinden. Na een verwijzing naar het ziekenhuis voor echo’s bleek er volgens het ziekenhuis niks te zien te zijn.

Ongeveer een week na het ziekenhuis bezoek begon te last van mijn maag af te nemen, en begon ik me weer beter te voelen. Helaas was dit van korte duur de week daarop was weer net zoals de eerste. Weer terug naar de huisarts, voor bloed onderzoek en om nogmaals mijn klacht te vinden. Bloed onderzoek wees niks uit, en de huisarts heeft het op stres gegooit.

Nu een maand later is het eigenlijk steeds goed gegaan kwa maag, soms nog wel is een extreem vol gevoel zonder ook maar iets te hebben gegeten. Maar dat is wel te houden.

Nu stond ik vanmorgen op en had koffie gezet en was brood aan het smeren, tijdens het smeren was de koffie als klaar en wilde daar aan beginnen. Na de eerste slok leek het net of mijn slokdarm helemaal opgedraait was en in 1 keer uitdraaide door de koffie. Het was niet echt een fijn gevoel. Nadat het gevoel weg gezakt was, nog een keer proberen. Ik voel het nog steeds maar nu wel een stuk minder.

Nu mijn vragen:

– Kunnen het maag probleem en slokdarm probleem iets met elkaar te maken hebben?

– Wat zou een evt oorzaak kunen zijn van de pijn in de slokdarm. (Kan dit komen omdatik net wakker was?)

– Zijn er mensen die hier ook last van hebben?

Ik hoop dat iemand me kan helpen of advies kan geven, ben niet echt een fan van de dokter en ziekenhuizen. Dus hoop dat het meevalt.

3 reacties
    Reageren
    Diana

Ik heb iedere dag last van mijn maag, slokdarm gebied! Ik zwel
    dan op en heb het gevoel dat er geen rek meer in zit! Tot nu toe hebben onderzoeken in het ziekenhuis niks opgeleverd behalve dat ik galstenen heb maar men zegt dat daar mijn klachten niet vandaan komen! Dinsdag krijg ik de uitslag van mijn bloedonderzoek en mijn long en buik foto er is ook een thorax gemaakt dus het is nog even spannend! Heel af en toe heb ik ook het gevoel of dat alles ineens uit de ‘knoop’ springt en dan kan ik ineens weer diep adem halen en dan kan ik wel
    Huilen van het heerlijke gevoel wat ik dan heb maar helaas is het altijd van korte duur! Maar ik begrijp wel wat je bedoelt…zwelt jouw maag ook op?

Reageren
    aurore

Hallo,
    ik heb dat prodleem ook ik kan niks eten en toch zit ik vol het doet pijn als ik een glas water drink dan spring ik in de lucht van de pijn. Dit is gewoon niet meer leuk. Ik kan ni eten of drinken. Kan het een midden rif breuk zijn of eerder een ontsteking. Ik hoop datwe een antwoord krijgen. !!!!!!

Reageren
    Joleen

Aurore, met jouw klacht ga je naar de huisarts. Hij kan je onderzoeken en een diagnose stellen.

Reageren
Reageer op: Pijn in slokdarm.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.