Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke plek rechts in darmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje2912

Goedenavond!

Ik (meid van 27) loop nu zo’n drie weken rond met een hele pijnlijke plek rechts onder de ribben. Ik ben na 5 dagen naar de dokter geweest, deze heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek en een echo van de darmen en lever en de blinde darm. Beide resultaten waren goed; niets geks in het bloed en niets geks te zien op de echo.

Ook heb ik een uitstrijkje laten maken, ook dit kwam terug met een PAP1; prima dus.

Ondertussen zijn we dus twee weken verder, en nog heb ik pijn. Belangrijk is wel om te vermelden dat ik een prikkelbare darm heb, en mijn stresslevel vrij hoog is op dit moment. Het vreemde is alleen dat ik normaliter precies weet hoe mijn darm reageert op stress; extreem krampen, extreme stoelgang, en doodmoe.

Op dit moment heb ik dus rechtsonder een hele vervelende “druk/pijn” (ik denk in de bocht van de dikke darm). Ik ben wel moe, maar geen verminderde eetlust, stoelgang is (verrassend genoeg) normaal (1x per dag/ 1.5 dag), geen koorts, niet extreem misselijk, geen bloed in de ontlasting o.i.d.. De pijn wordt heviger als ik veel heb of helemaal opgekruld heb gezeten, verminderd als ik lig en als ik beweeg is de pijn ook minder aanwezig.

Mijn vraag is dan ook; zijn bovenstaande symptomen herkenbaar voor iemand die ook PDS heeft? Of herkent iemand anders mijn verhaal? Ik wil niet constant teruggaan naar de dokter aangezien deze het toch steeds op mijn PDS blijft gooien.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het zijn toch klachten die wel bij PDS passen.

Reageren
Reageer op: Pijnlijke plek rechts in darmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.