Zoeken Vraag het forum

Blastocystis Hominis en/of dientamoeba fragilis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MartinD

Hoor graag van mensen welke klachten ze hadden/hebben met deze eencellige paracieten, maar ook welke behandeling ze hebben gehad en welke effect heeft gehad, en hoe snel het effect had?

6 reacties
    Reageren
    Mathilde

Bij mij Blast.geconstateerd. Natuurgeneeskundig arts schreef Clioquinol voor, kuur van 10 dagen. Daarvoor, tijdens en erna dieet zonder suiker en zetmeel. Eerste dagen van dieet meteen rustigere buik. (Geen voeding voor parasiet) Na ca 2wkn toch weer zelfde klachten als voorheen. Ben nu afwachtend op ontlastingsonderzoek of Blast.weg is.

Reageren
    Mathilde

Ohja, en mijn klachten: zeer actieve, rommelende darmen, gepaard met flinke herrie. Opgezette buik en gasvorming (na eten van koolhydraten – achteraf dus logisch). Humeur niet ok, snel aangebrand. Niet lekker in mn vel. Weet niet of hiermee duidelijk verband is met parasiet.

Reageren
    Jan

Dientamoeba geconstateerd. Na een jaar ellende in de buik gevonden via google. Arts zei pds en niet aanstellen. Vior gek verklaard door velen.

Mijn leven is binnen een jaar drastisch veranderd. Van 5 dagen per week fitness naar een zwak lichaam wat amper een trap op kan lopen. 10kg afgevallen. Ook maagpijn. Gerommel in de darmen en maag na het eten. Gevoelloze ledematen. Bleek gezicht. Zeer droge mond snachts. Meestal moeizame keutels. Slijm in de ontlasting. Pijn rechter kant buik. Slechte vertering. Eten blijft lang liggen lijkt wel. Harde buik. Snel vol gevoel. Drijvende ontlasting.

10 dagen Qlioquinol heeft niet geholpen. Zeer streng suiker en zetmeelvrij dieet lijkt de klachten iets te minderen. Maar geen oplossing. Inmiddels aan de antidepressivum. Helaas nog geen oplossing. Arts schreef maagzuurremmer voor ivm maagpijn. Maar dit is geen oplossing. De spijsvertering lijkt totaal ontregeld. Hoor graag mensen met ervaring of een oplossing.

Reageren
    Dvhl

Ik heb al jaren blastocystis spp. Ik heb twee kuren gehad die niet hielpen. Door deze parasiet is mijn stoelgang totaal onvoorspelbaar geworden. Ik weet van dag tot dag niet wat ik kan verwachten. Heel lastig als je met de trein wil er er is geen toilet. Ook heb ik ontdekt dat deze parasiet een cyclus doorloopt. Op sommige dagen heb ik een soort afscheiding, kennelijk probeert hij dan een nieuwe gastheer/vrouw te vinden. Ik heb heel veel last van deze parasiet en ik snap niet dat hij als onschuldig wordt beschouwd.

Reageren
    Leonie

ik heb twee jaar lang elke dag last van de blastocystes hominis, ik heb vele therapien gevolgd en ook metronidazol van de huisarts geprobeerd maar niets helpt mij van de parasiet af te komen. elke dag en nacht veel buik gerommel veel lawaai in de buik winderigheid slechte ontlasting buikpijn maagpijn slechte spijsvertering. ik ben steeds ziek en moe. Ik weet me geen raad meer. inmiddels ben ik bij de psycholoog want de dokter weet het ook niet meer.

Reageren
    John (moderator)

Ben je ook al bij een MDL arts geweest?

Reageren
Reageer op: Blastocystis Hominis en/of dientamoeba fragilis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.