- anoniem13 augustus 2018 om 19:56
ik loop volgens de dokter met een verstopping. Ik heb laxeer medicijnen gehad en alles komt er dan stuk voor stuk eruit. Maar nu ik steeds op de wc zit, lukt het mij niet om te drukken. Als ik druk voelt het alsof mijn anus het tegenhoudt. Ik heb dus het idee dat mijn anus gaatje heel klein is geworden. Ik word er echt gek van, want ik kan niet naar de wc en het doet zo zeer in mijn buik. het is allemaal begonnen met een antibioticakuur die ik 4 weken gelden ongeveer heb gehad. Ik heb daarna alleen maar klachten gekregen.. ik zit nu dus met deze anus probleem.
Weet iemand misschien wat dit is en hoe dit geholpen kan worden. Want naar de huisarts gaan levert mij niks op, hij neemt dit niet serieus.. ik heb wel een keer aambeien gehad en een zalfje ervoor gebruikt. Maar hoe dit er nu uit ziet lijkt het mij geen aambeien.
1 reactieReagerenCatootje14 augustus 2018 om 00:33Antibiotica verstoren je darmflora en zorgen voor tekorten aan tal van vitaminen en mineralen, waaronder vitamine B en K. Zaak dus om je darmflora weer op te bouwen. In de betere vitaminezaak kan je advies krijgen over een goed probioticum en wat aanvullende stofjes. Ook zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium. Een middel als Colon Clean kan goed helpen. Ook lijnzaad, versgemalen of goed fijngekauwd is goed. Een gewoon laxeermiddel maakt je darmen wat lui. Gehurkt je behoefte doen is eigenlijk het beste. Met een speciaal wc-krukje, zoals de squatty potty of equivalent, boots je dat na.
Reageren