Zoeken Vraag het forum

kan niet drukken tijdens stoelgang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

ik loop volgens de dokter met een verstopping. Ik heb laxeer medicijnen gehad en alles komt er dan stuk voor stuk eruit. Maar nu ik steeds op de wc zit, lukt het mij niet om te drukken. Als ik druk voelt het alsof mijn anus het tegenhoudt. Ik heb dus het idee dat mijn anus gaatje heel klein is geworden. Ik word er echt gek van, want ik kan niet naar de wc en het doet zo zeer in mijn buik. het is allemaal begonnen met een antibioticakuur die ik 4 weken gelden ongeveer heb gehad. Ik heb daarna alleen maar klachten gekregen.. ik zit nu dus met deze anus probleem.

Weet iemand misschien wat dit is en hoe dit geholpen kan worden. Want naar de huisarts gaan levert mij niks op, hij neemt dit niet serieus.. ik heb wel een keer aambeien gehad en een zalfje ervoor gebruikt. Maar hoe dit er nu uit ziet lijkt het mij geen aambeien.

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Antibiotica verstoren je darmflora en zorgen voor tekorten aan tal van vitaminen  en mineralen, waaronder vitamine B en K. Zaak dus om je darmflora weer op te bouwen. In de betere vitaminezaak kan je advies krijgen over een goed probioticum en wat aanvullende stofjes. Ook zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium. Een middel als Colon Clean kan goed helpen. Ook lijnzaad, versgemalen of goed fijngekauwd is goed. Een gewoon laxeermiddel maakt je darmen wat lui. Gehurkt je behoefte doen is eigenlijk het beste. Met een speciaal wc-krukje, zoals de squatty potty of equivalent, boots je dat na.

Reageren
Reageer op: kan niet drukken tijdens stoelgang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.