Zoeken Vraag het forum

probleem met stoelgang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Ik kan prima naar de wc, maar sinds twee weken komt het zeg maar er niet meer allemaal uit. En voel ik nog een klein beetje zitten. Een keer was het wat erger en moest ik naar de douche.

Het voelt heel erg vervelend als je het voelt zitten. Weet iemand wat ik heb?

gr.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Nee, ik weet niet wat u heeft maar als u al enige tijd een verandering in uw stoelgang waarneemt is dit een goede reden om naar de huisarts te gaan om een ernstiger oorzaak zo vroeg mogelijk op te sporen.

Reageren
    Anoniem

Er zijn verschillende redenen om naar de huisarts te gaan, als het gaat om darmkanker. Veel mensen zijn terughoudend als het gaat om doktersbezoek. Dit kan verschillende redenen hebben. Sommige mensen zijn ongerust over wat de dokter zal zeggen. Anderen denken of hopen dat de klachten vanzelf wel over zullen gaan. Veel mensen zijn ook angstig voor een verwijzing naar het ziekenhuis en een darmonderzoek. Dit is allemaal begrijpelijk, maar meestal niet verstandig. Stel een bezoek aan de huisarts niet te lang uit.

Wanneer is het verstandig om sowieso naar de huisarts te gaan?

Als u erg ongerust bent. Samen met de huisarts kunt u bespreken of uw ongerustheid terecht is. De huisarts is er ook om u gerust te stellen.

Als u last heeft van één of meerdere klachten die kunnen wijzen op dikkedarmkanker. Iedereen heeft wel eens last van darmklachten of problemen met de stoelgang. Als deze klachten regelmatig terugkomen, of langer dan twee weken aanhouden, dan is het verstandig om naar de huisarts te gaan. Ook als u ouder bent dan 50 jaar en u heeft voor het eerst darmklachten, is het verstandig naar de huisarts te gaan. Lees meer over de klachten die op darmkanker kunnen wijzen.

Als meerdere mensen in uw familie darmkanker hebben of hebben gehad is er een kans dat darmkanker erfelijk is. Deze kans is ook aanwezig als één familielid op (zeer) jonge leeftijd darmkanker krijgt. Als u ongerust bent of darmkanker in uw familie erfelijk is, kunt u dit met uw huisarts bespreken. Meer informatie vindt u ook onder erfelijkheid.

Bron: http://www.darmkanker.info/pages/view.php?page_id=66

Reageren
    Paul

Dat je het beste even bij de huisarts langs kunt gaan ben ik het meteen mee eens. Maar ik vind het wat voorbarig om iemand meteen op de kast te jagen en meteen over darmkanker te beginnen. Ik heb dezelfde problemen en nog wel ietsje meer en ben op deze manier ook flink in de stress geschoten omdat ik meteen werd geattendeerd op darmkanker. Bij de huisarts aangekomen werd ik meteen gerustgesteld over darmkanker omdat er wel meer aanwijzingen nodig zijn en werden wat dingen onderzocht. Toen dat niks opleverde heb ik vervolgens een darmonderzoek gehad en ook daar is niks uit gekomen en alles zag er keurig uit zoals het hoorde. Niettemin heb ik het probleem nog steeds dat ik vaak beetjes ontlasting heb en ik ook niet in 1 keer alles kan lozen maar er is dus geen ernstige oorzaak. Prikkelbare darm die snel reageert op stress en dat soort dingen is tot nu toe de uitkomst van de bezoeken aan huisarts en ziekenhuis. Dus naar de huisarts zou ik zeggen maar niet meteen het ergste denken en het op darmkanker gooien.

Reageren
Reageer op: probleem met stoelgang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.