- Kim28 april 2018 om 15:39
Goedemiddag,
Ik heb al een tijd last van een heel erg opgeblazen gevoel. (Zeker een maand)
Ik heb geen honger gevoel meer, maar eet wel gewoon normaal! De ene keer voel ik me een beetje misselijk & dan heb ik weer zo’n opgeblazen gevoel. Me vriend kan zijn arm niet op mijn buik leggen, want dan word het nog ergeren, omdat het gewicht van zijn arm nog zwaarder aan voelt.
Afgelopen week heb ik de dokter al gebeld en zij dachten aan misschien wel een kleine verstopping. Maar mijn ontlasting is gewoon normaal… ik heb het een weekje bijgehouden maar mijn ontlasting is sowieso 4 keer in de week of meer!
Ook ben ik heel erg moe, sinds ik het opgeblazen gevoel heb. Zeker een maand, ben ik echt moe!
Wat zou het toch kunnen zijn…
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 april 2018 om 15:52Maak een afspraak me de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenCatootje28 april 2018 om 16:52Je voedingspatroon kan een rol spelen. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Vooral ook zorgen voor oplosbare vezels. Die kunnen ervoor zorgen dat je je darmen beter ledigt. Zelf had ik geen verstopping, dacht ik, maar mijn darmen zaten overvol. Onder andere door gebruik van Colon Clean gaat dit beter.
Sommige voedingsmiddelen kunnen een opgeblazen gevoel geven. Zoals brood, vooral ’s ochtends gegeten. Teveel rauwkost kan een opgeblazen gevoel geven. Soms kan candida aan de orde zijn.
Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen in het algemeen je gezondheid ondersteunen. Zo kan er een magnesiumtekort spelen bij een opgeblazen gevoel. Een verstoorde eetlust kan te maken hebben met ontregelden neurotransmitters. Ook daarbij zijn voeding en diverse voedingssupplementen belangrijk om dat te herstellen.
Eventueel medicijngebruik, inclusief de pil, kan allerlei klachten geven, zeker bij langdurig gebruik.
Reageren