Zoeken Vraag het forum

Darmen verstopt of?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kim

Goedemiddag,

Ik heb al een tijd last van een heel erg opgeblazen gevoel. (Zeker een maand)

Ik heb geen honger gevoel meer, maar eet wel gewoon normaal! De ene keer voel ik me een beetje misselijk & dan heb ik weer zo’n opgeblazen gevoel. Me vriend kan zijn arm niet op mijn buik leggen, want dan word het nog ergeren, omdat het gewicht van zijn arm nog zwaarder aan voelt.

Afgelopen week heb ik de dokter al gebeld en zij dachten aan misschien wel een kleine verstopping. Maar mijn ontlasting is gewoon normaal… ik heb het een weekje bijgehouden maar mijn ontlasting is sowieso 4 keer in de week of meer!

Ook ben ik heel erg moe, sinds ik het opgeblazen gevoel heb. Zeker een maand, ben ik echt moe!

Wat zou het toch kunnen zijn…

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Maak een afspraak me de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Catootje

Je voedingspatroon kan een rol spelen. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Vooral ook zorgen voor oplosbare vezels. Die kunnen ervoor zorgen dat je je darmen beter ledigt. Zelf had ik geen verstopping, dacht ik, maar mijn darmen zaten overvol. Onder andere door gebruik van Colon Clean gaat dit beter.

Sommige voedingsmiddelen kunnen een opgeblazen gevoel geven. Zoals brood, vooral ’s ochtends gegeten. Teveel rauwkost kan een opgeblazen gevoel geven. Soms kan candida aan de orde zijn.

Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen in het algemeen je gezondheid ondersteunen. Zo kan er een magnesiumtekort spelen bij een opgeblazen gevoel. Een verstoorde eetlust kan te maken hebben met ontregelden neurotransmitters. Ook daarbij zijn voeding en diverse voedingssupplementen belangrijk om dat te herstellen.

Eventueel medicijngebruik, inclusief de pil, kan allerlei klachten geven, zeker bij langdurig gebruik.

Reageren
Reageer op: Darmen verstopt of?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.