- Pietje1516 april 2018 om 07:15
Hallo,
Ik ben een jongen van 15 en heb last van een hele slechte stoelgang.
In de ochtend (thuis) kan ik nooit naar het toilet, dan ga ik naar school en dan moet ik heel nodig.
De ene keer is dit diaree en de andere keer vaste poep.
In het weekend kan ik standaard niet naar het toilet.
Ik heb al ooit een lactose test gedaan en bloedprikken enzo maar nooit wat uitgekomen en mijn huisarts weet ook niet wat het is.
Wie weet de oorzaak of een oplossing?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 april 2018 om 09:38Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Eet je we gezond en drink je voldoende? Gebruik je veel energiedrank?
ReagerenPietje1516 april 2018 om 11:02Ik eet niet slecht maar ook niet een super gezonde levensstijl.
Ik dronk 2 blikjes energy perdag maar ben daar al 2 maanden mee gestopt.
ReagerenJohn (moderator)
16 april 2018 om 11:07Probeer dan toch iets aan je voeding te doen. En zorg dat je minimaal 1,5 -2 liter water per dag drinkt.
Reageren
Je kunt natuurlijk ook naar de huisarts gaan met de klachten en een verwijzing vragen voor de MDL-artsCatootje16 april 2018 om 18:15Als je je lichaam hebt ontregelt kan het zinvol zijn om eens extra goed voor dat lichaam te zorgen. Zo zorgt de suikers voor een ontregelde bloedsuikerspiegel en berooft het je lichaam van diverse vitaminen en mineralen. Ook kan het zorgen voor het ontwikkelen van candida en verslechtert het je darmflora.
Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elke eetmoment, om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Vooral ook zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium, inuline en appelvezels. Bijvoorbeeld een middel als Colon Clean, dat zowel psyllium en inuline bevat. Wat ook goed voor je darmen is, is resistent zetmeel.
Daarnaast zorgen voor wat extra voedingsstoffen, om je darmwerking te ondersteunen. Zoals vitamine B en magnesium. Het zou goed zijn om je eens te verdiepen wat een evenwichtig voedingspatroon is en wat je nodig hebt voor een goede gezondheid.
Reageren