- Anoniem13 april 2018 om 13:09
Hallo,
Vanaf vrijdag 06-04 t/m dinsdag 10-04 heb ik last gehad van diarree, waardoor ik erg vaak de tijd heb doorgebracht op de wc.
Vanaf afgelopen woensdag is het gelukkig alweer verdwenen maar ik zit nu met een nieuw probleem. Ik heb nu namelijk last van een moeilijke stoelgang. Ik moet (maar) 1 keer per dag poepen en daarvoor moet ik erg persen, het is namelijk erg hard. Is dit normaal als je pas geleden diarree hebt gehad? Overigens heeft de poep een normale kleur en is er geen bloed bij betrokken. Het is puur het feit dat de ontlasting erg hard en moeilijk uit te persen is.
Ik dacht dat het misschien aan de diarree ligt en dat mijn darmen nog moeten wennen aan ”normaal” eten aangezien ik sinds woensdag pas weer normaal eet.
Alvast bedankt voor de hulp!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 april 2018 om 13:33Dat zou inderdaad kunnen. Zorg dat je ontlasting zacht blijft. Drink minimaal 1,5 liter water per dag, eet vezelrijke voeding en dagelijks vers fruit.
ReagerenAnoniem13 april 2018 om 13:41Oké. Dank je wel voor je tips en snelle antwoord!
ReagerenCatootje13 april 2018 om 16:29Persen is nooit goed. Dat kan zelfs ernstige problemen opleveren. Het beste is eigenlijk een gehurkte houding. Met een laag krukje voor je voeten boots je dit na. Belangrijk is het om vooral te zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium, inuline en appelvezels.
ReagerenIne 25 april om 9.13 uur25 april 2026 om 09:15Vorigeweek zaterdag flinke buikloop gehad. Tot op heden nog geen ontlasting gehad. Ik maak me zorgen. Wat te doen?
Reageren