- Anoniem14 maart 2018 om 21:21
Hallo,
Ik heb nu al ongeveer 2 weken last van mijn buik en maag ze zijn namelijk zo erg hard en opgezet dat het pijnlijk word langzamerhand. Vandaag heel de dag door heb ik heel erg veel steken aan mijn rechterkant.
2 weken lang heb k diarree, misselijk en overgeven.
Wat kan dit zijn?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 maart 2018 om 21:31Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Misschien een bacterie opgelopen. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenAnoniem14 maart 2018 om 21:54beste Tandor,
Ik ben bekend met diabetes type 2 vandaar dat ik me zo zorgen maak. Ik ga zeker langs de huisarts, gisteren avond was mijn bloedsuikerwaarde op 26.5 ik weet niet of het met diabetes te maken heeft.
Maar ik ga zeker naar de huisarts dan
dank u !
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2018 om 21:59Met die bloedsuikerwaarde had je eigenlijk vandaag naar de huisarts moeten gaan. Dat kan wel een oorzaak van wat klachten zijn…
Reageren
Heb je geen medicijnen? volg je wel de voedingsadviezen of het dieet?Anoniem14 maart 2018 om 22:08Ik gebruik methformine 500 mg dat 3x op een dag maar sinds een week gebruik ik tot wel 6x op en dag en hij daalt heel langzaam en komt nauwelijks onder de 10. Ik eet ook onregelmatig maar probeer wel op de juiste voeding te letten.
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2018 om 22:15Buiten voorschrift meer metformine gebruiken dan voorgeschreven gaat beslist niet helpen maar ontregeld je bloedsuikerspiegel. Hetzelfde geldt voor onregelmatig eten. En dat zijn eigenlijk dingen die je heel goed weet… Je veroorzaakt zo toch vooral zelf problemen en klachten. Regelmatig eten en drinken geen suikers of alcohol gebruiken en je aan de voedingsadviezen houden, zijn essentiële zaken om je bloedsuikerspiegel onder controle te krijgen
Reageren