- Janne12 februari 2018 om 19:41
Ik heb altijd een hele moeilijke relatie gehad met eten, maar nu is het wel zeer moeilijk. Vroeger at ik bij stress (spijtig genoeg) zeer veel (vreetbuien) waardoor mijn gewicht enorm steeg. Zo ook sinds september 2017 weer :(. Mijn maag is al 10 jaar stuk (oesophagitis B, maaghernia, maagklepje stuk), maar was steeds perfect onder controle met medicatie en als ik het eten onder controle had. Tot nu… in december heb ik echt enorm veel tegenslagen gehad en mijn maag voelt sindsdien heel rot. Ik ben intussen 25 kilo afgevallen, krijg max 1 yoghurt en 5 happen soep binnen. Medicatie is intussen verhoogd, maar lig vaak nog dubbel. Niet eten doet pijn aan mijn maag, maar als ik gegeten heb doet het nog meer pijn. Net onlangs mijn bloed moeten laten controleren en dat was nog wel oké. Is dit gewoon stress of??? Hoeveel mag je nog meer afvallen voor het zorgwekkend wordt (ook al kom je van heel veel overgewicht)?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 februari 2018 om 19:48Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ik neem aan dat je onder behandeling bent bij een MDL-arts. Bespreek het met de arts
ReagerenCatootje14 februari 2018 om 07:42Ik zou allereerst zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon, met complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Daarnaast kan je tekorten hebben aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren.
Medicijnen zorgen vaak voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam. Als je maagzuurremmers slikt: die geven helemaal problemen.
Reageren