Zoeken Vraag het forum

Onlasting, weinig en dun

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dik

Dag mensen,

Ik heb sinds een week of twee per dag weinig ontlasting. Ik dacht eerst aan obstipatie maar wat eruit komt is vrij dun tot erg dun. Normaal ga ik bijna elke dag en er komt een flinke hoeveelheid uit.
    Echt last van mijn buik heb ik ook niet. Wel ben ik ook wat vaag duizelig en soms een heel klein beetje misselijk. Maar het is moeilijk te zeggen of het verband met elkaar houdt. Hoe dan ook, dat weinige dat eruit komt baart me wel zorgen omdat ik 3 keer per dag eet.

Alvorens misschien onnodig naar de huisarts te gaan met als gevolg onderzoeken die onder mijn eigen risico vallen leek het mij een goed idee om eerst hier eens om advies te vragen. Denken jullie dat ik mij hierover zorgen moet maken?

Groeten

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het kan toch obstipatie zijn. Ga gewoon eens naar de huisarts. Die kan dat wellicht ook bevestigen met gewoon fysiek onderzoek.

Reageren
Reageer op: Onlasting, weinig en dun
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.