- brik4 januari 2018 om 21:05
Goedendag, ik ben een man van 29.
Ik doe lichamelijk intensief werk (bestrating). Dit doe ik al jaren zonder vakanties en vaak 50 a 60 uur in de week en heb nu sinds lange tijd een keer vakantie opgenomen.
vanaf het moment dat de vakantie begon, begonnen de problemen zich kenbaar te maken. Ik slaap heel slecht. val rond 2/3 uur in slaap en als ik mazzel heb slaap ik door tot 6 uur sochtends. als ik ergens wakker van word snachts val ik hierna niet meer in slaap. (lichaam is erg moe maar mijn hoofd draait alweer volle toeren.
nu heb ik sinds een aantal dagen ook last van benauwdheid en een raar gevoel in mijn buik (net boven mijn buik, waar de lucht uit je lijf vliegt als je erop drukt).
het voelt alsof er een knoop in ligt. zwak gevoel in mijn benen en het idee dat ik elk moment kan instortenik heb het gevoel dat ik mezelf over een bepaald punt moet krijgen met ademen omdat ik anders te weinig zuurstof krijg.
ik moet er wel bij zeggen dat ik al een aantal jaren erg veel stress heb, en al 15 jaar dagelijks blow.
ook ben ik al 17 jaar niet ziek of bij de dokter geweest.
ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze klachten, en of het klachten zijn van de stress. en word dit verergerd omdat ik nu plots weinig inspanningen heb?
ook heb ik moeite met poepen ineens (normaal kon ik wel 5x per dag, en nu komt er vrijwel niks uit) dit is voor mij heel ongebruikelijk
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 januari 2018 om 21:10Het lijkt alsof je tegen een burn-out aan zit. Je hebt ook hyperventilatieklachten, Ik zou je aanraden om met de klachten naar de huisarts te gaan. Doe ook eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/