Zoeken Vraag het forum

Maagpijn en gewichtsverlies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • FvdM

Hallo,
    Mijn vader heeft al sinds de zomervakantie last van maagpijn. De eerste klachten waren vooral snel een vol gevoel hebben. Sinds de laatste weken kan hij niet meer tegen koffie, vlees of iets met kruiden en sinds de laatste week eet hij alleen nog maar vloeibaar zoals wat vla. Hij heeft de hele dag door wel last van maagpijn maar na het eten word dit nog erger. Hij is inmiddels in korte tijd al meer dan 10 kilo afgevallen. De huisarts doet hier eerst niks aan ze hebben hem pantoprazol en maagzuurremmers gegeven maar dit helpt niet. Ook heeft hij geen last van maagzuur maar wel van opboeren terwijl hij bijna niets eet. Ik maak me erg zorgen omdat hij zoveel afvalt en zoveel pijn heeft.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het dan toch goed is om terug te gaan naar de huisarts en een verwijzing te vragen voor de MDL-arts.

Reageren
    FvdM

Nou vandaag heeft mijn vader dus een maagonderzoek gehad maar niets gevonden. Alles zag er goed uit volgens de MDL-arts. Hij mocht de hele dag niet eten en drinken en toen ging het opzich wel aardig. Nu heeft hij net weer wat eten gehad en hij heeft weer een vreselijke pijn. Hij kan dan ook niet liggen maar is constant aan het rondlopen. Er moet dan toch iets zijn wat niet goed is als je zoveel kilo’s afvalt en niet eens meer normaal kunt eten. Ben bang dat ze wat over het hoofd hebben gezien.

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo helaas ook geen antwoord op geven. Als de klachten blijven aanhouden, zou hij voor een second opinion naar een andere MDL arts in een ander (academisch) ziekenhuis kunnen gaan.

Reageren
Reageer op: Maagpijn en gewichtsverlies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.