- Izaak29 september 2017 om 12:02
Hallo,
Sinds een aantal weken word ik wakker met een strak gespannen gevoel rond mijn middenrif aan de voorkant. Ik heb ook vaak een knorrende maag met hongergevoel.
Soms heb ik ook milde pijntjes bij mijn borst, middenrif, tussen schouderbladen en op de schouderbladen.
Ook voelt het soms als mijn hoofd want heen en en weer schommelt als ik rustig zit. Soms heb ik ook iets wat ik het beste kan beschrijven als korte elektrische schokjes door mijn hoofd.
Zouden deze klachten te maken kunnen hebben met mijn maag?
7 reactiesReagerenIzaak29 september 2017 om 12:04Vergeten te melden: ontlasting is ook een de dunne kant maar niet altijd diaree.
Soms diarree soms nr 6 op de bristol schaal.
ReagerenJohn (moderator)
29 september 2017 om 16:48Je maag zou daar een rol in kunnen spelen. Ga met de klachten naar de huisarts. Heb je veel stress of spanningen? Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenIzaak29 september 2017 om 17:28De score was 43. Ik heb wel een beetje stress maar niet overmatig ofzo. Ik zal op mijn ademhaling letten maar denk niet dat ik verkeerd ademhaal.
ReagerenJohn (moderator)
29 september 2017 om 18:02Als je daar al langer last van hebt, ontstaat er een chronische vorm. Je merkt zelf helemaal niet dat er iets mis gaat met de ademhaling. Je zou beter naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen.
ReagerenIzaak29 september 2017 om 18:26Dat zou heel goed kunnen. Ik ga even met mijn huisarts bespreken of hyperventilatie mijn probleem kan zijn. Waar ik nog wel wat moeite mee heb is dat de klachten waarnaar gevraagd wordt in de test ook symptomen kunnen zijn van andere problemen.
ReagerenIzaak29 september 2017 om 19:04Ik heb trouwens nog een aantal vage klachten die misschien door hyperventilatie kunnen komen:
Jeukende hielen, druk in oren en soms voelt het alsof mijn oorlellen in brand staan. Kunnen deze klachten veroorzaakt woorden door hyperventilatie?
ReagerenJohn (moderator)
29 september 2017 om 20:28Ja dat zou kunnen.
Kijk hier maar eens welke klachten er allemaal zouden kunnen optreden:
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen
Reageren