Zoeken Vraag het forum

Strak gevoel middenrif + andere klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Izaak

Hallo,

Sinds een aantal weken word ik wakker met een strak gespannen gevoel rond mijn middenrif aan de voorkant. Ik heb ook vaak een knorrende maag met hongergevoel.

Soms heb ik ook milde pijntjes bij mijn borst, middenrif, tussen schouderbladen en op de schouderbladen.

Ook voelt het soms als mijn hoofd want heen en en weer schommelt als ik rustig zit. Soms heb ik ook iets wat ik het beste kan beschrijven als korte elektrische schokjes door mijn hoofd.

Zouden deze klachten te maken kunnen hebben met mijn maag?

7 reacties
    Reageren
    Izaak

Vergeten te melden: ontlasting is ook een de dunne kant maar niet altijd diaree.

Soms diarree soms nr 6 op de bristol schaal.

Reageren
    John (moderator)

Je maag zou daar een rol in kunnen spelen. Ga met de klachten naar de huisarts. Heb je veel stress of spanningen?  Doe eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Izaak

De score was 43. Ik heb wel een beetje stress maar niet overmatig ofzo. Ik zal op mijn ademhaling letten maar denk niet dat ik verkeerd ademhaal.

Reageren
    John (moderator)

Als je daar al langer last van hebt, ontstaat er een chronische vorm. Je merkt zelf helemaal niet dat er iets mis gaat met de ademhaling. Je zou beter naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen.

Reageren
    Izaak

Dat zou heel goed kunnen. Ik ga even met mijn huisarts bespreken of hyperventilatie mijn probleem kan zijn. Waar ik nog wel wat moeite mee heb is dat de klachten waarnaar gevraagd wordt in de test ook symptomen kunnen zijn van andere problemen.

Reageren
    Izaak

Ik heb trouwens nog een aantal vage klachten die misschien door hyperventilatie kunnen komen:

Jeukende hielen, druk in oren en soms voelt het alsof mijn oorlellen in brand staan. Kunnen deze klachten veroorzaakt woorden door hyperventilatie?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat zou kunnen.

Kijk hier maar eens welke klachten er allemaal zouden kunnen optreden:

http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Reageren
Reageer op: Strak gevoel middenrif + andere klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.